Eenvoudig, robuust en betrouwbaar; de Honda Logo is ideaal voor stedelijke ritten met minimale luxe.

De Honda Logo is een compacte hatchback die vooral gemaakt is om een doel te dienen, namelijk rondkomen in de stad. De compacte afmetingen maken ’m wendbaar en dus goed bruikbaar voor drukke gebieden. Daarbij kreeg je een aardige hoeveelheid ruimte van binnen. De doelmatigheid blijkt ook uit het interieur dat eenvoudig en robuust is. Je baadt niet in luxe. Aangezien de ritjes doorgaans kort zullen zijn zul je deze luxe echter ook niet snel missen. Kortom, de Honda Logo doet zijn werk goed, is betrouwbaar en dus een ideale auto voor erbij.
Gemiddelde prijs
€ 1.558
Meest voorkomende bouwjaar
1999
Gemiddelde kilometerstand
163.848 km
Aangeboden auto’s

In 1996 volgde de Honda Logo de in 1986 uitgefaseerde Jazz op als compacte hatchback. Ondanks zijn compacte afmetingen was de Logo als drie- en vijfdeurs leverbaar. Motorisch was er geen keuze, iedere Logo kreeg een 1,3-liter benzinemotor met 65 pk. Het ontwerp is samen te vatten als geblokt en ingetogen. De Logo is dan ook vooral gericht op gebruiksgemak. Dat zie je ook terug in het interieur dat bestaat uit harde plastics die robuust aanvoelen. Echte luxe vond je niet in de Logo, de uitrusting was voornamelijk gericht op de korte ritten, bijvoorbeeld in de stedelijke jungle.
Kenmerken van deze Honda Logo

'Interieur bestaat uit betaalbare, robuuste materialen'
Je neemt ‘m of niet, dat is de keuze bij de Honda Logo. Nou ja, je hebt nog de keuze tussen een CVT automaat of een vijfversnellingsbak. Andere smaken zijn er eenvoudigweg niet. Maar, met de Honda Logo krijg je een betrouwbaar compact model dat als tweede auto prima dienst kan doen. Standaard is de Logo erg karig uitgerust, zaken als airco en elektrische ramen waren optioneel. Overigens was ook de elektronica betrouwbaar. Dus zitten deze opties erop, dan hoef je deze niet te schuwen.

![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/honda_logo_faq_2c94cec821.jpeg?width=1200&height=1200)
De liefde voor auto’s borrelde bij Jaap altijd al onder het oppervlak. Sinds een paar jaar komt deze passie volledig tot uiting voor deze nuchtere noorderling. Jaap is actief als copywriter voor Gaspedaal.nl en werkt verder als veelzijdig online ambachtsman voor verschillende opdrachtgevers.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 21 oktober 2025