De Fiat Bravo plus- en minpunten
- Voordelen
- Sportieve lijnen en krachtige motoren
- 400 liter aan bagageruimte
- Dualogic-halfautomatische transmissie beschikbaar
- Nadelen
- Massakabel kan loslaten
- Stevige ondeerstel sportversie biedt minder comfort
- Beperkt motorenaanbod vergeleken met concurrenten
Prestaties en rijcomfort
- Topversie eerste generatie is een vijfcilinder
- Voor de liefhebbers: ook met Dualogic-halfautomaat
- Sport-versie heeft stevig geveerd onderstel
Exterieur en carrosserievorm
- Tweede generatie heeft ‘Maserati’-neus
- Sportief gelijnde hatchback
- Tweedelig Skydome-panoramadak als luxe-optie
Interieur
- 400 liter bagageruimte
- Topversie ‘Sport’ voorziet in sportstoelen
- Audiosysteem met stembediening
Betrouwbaarheid
- Betrouwbaar model volgens de Wegenwacht
- Klein euvel: massakabel kan loslaten
- Sterke en degelijke diesels
Actueel aanbod van de Fiat Bravo op Gaspedaal.nl
Gemiddelde prijs
€ 2.930
Meest voorkomende bouwjaar
2007
Gemiddelde kilometerstand
201.613 km
Aangeboden auto’s
Fiat Bravo generatie 2007-2015

De Fiat Bravo van de tweede generatie is er alleen als vijfdeurs hatchback. Zijn sportieve inborst is gebleven. De auto rijdt heel dynamisch, maar vergeet nimmer het comfort. Het ontwerp is om bij weg te dromen. Net als bij de Fiat Grande Punto is nadrukkelijk gekeken naar hoe Maserati de neuzen van haar modellen vormgeeft. Naast al die sportiviteit, heeft de Bravo ook oog voor het praktische nut. Zo past er in de bagageruimte voor 400 liter aan spullen. Ander pluspunt: volgens de Wegenwacht is de Bravo een erg betrouwbaar model. Voor de liefhebbers is er een Dualogic-halfautomatische transmissie.
Kenmerken van deze Fiat Bravo
- Vijfdeurs hatchback
- Rijdynamiek biedt mix van sportiviteit en comfort
- Zeer betrouwbaar
- 400 liter aan bagageruimte
- Ook met Dualogic-halfautomatische transmissie
Fiat Bravo generatie 1995-2001

De Fiat Bravo van de eerste generatie is er alleen als driedeurs hatchback. Er is wel een vijfdeurs variant, maar die heet Brava en is aan de achterzijde minder sportief getekend. De Fiat Bravo is zowel een dynamisch ogend als rijdend model. Krachtigste uitvoering is de vijfcilinder Bravo 2.0 20V HGT met een vermogen van ruim 150 pk. Hoewel het onderstel van de Bravo stevig is, stuurt de Italiaan licht. Dat de Bravo écht een goede auto is blijkt uit de titel Auto van het Jaar die de sportieve hatchback verkreeg. Per modeljaar 1998 zijn er ook commonrail dieselmotoren.
Kenmerken van deze Fiat Bravo
- Alleen als driedeurs hatchback
- Sportieve vormgeving
- Dynamisch rijdend model
- Auto van het Jaar
- Moderne, rijke uitrusting

'Topversie ‘Sport’ voorziet in sportstoelen'
Interessante uitvoeringen van de Fiat Bravo
De Fiat Bravo van de eerste en tweede generatie zijn – mede door een intermezzo van 6 jaar – duidelijk te onderscheiden. Waar de eerste generatie nog wat ingetogen oogt, is zijn opvolger brutaler. In de eerste generatie kom je een heerlijke vijfcilinder tegen: de 2.0 HGT. Hoewel de Bravo in zijn laatste bouwjaren er alleen nog is met een 1.4 MultiAir benzinemotor, pakt de tweede generatie uit met de T-Jet met 150 pk. En wat dacht je van de 165 pk sterke 2.0 JTD? De Sport-uitvoering van de Bravo is voorzien van een sportonderstel dat stevig is geveerd.

Veelgestelde vragen over de Fiat Bravo
Is de Fiat Bravo beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de Fiat Bravo geleverd?
Is een Fiat Bravo zuinig?
Is een Fiat Bravo betrouwbaar?
In welke carrosserievormen is de Fiat Bravo beschikbaar?
![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/fiat_bravo_faq_6e57803373.jpeg?width=1200&height=1200)

