Fiat e-Scudo

De Fiat e-Scudo biedt je tot 350 kilometer actieradius zonder in te leveren op laadruimte.

Fiat e-Scudo

De Fiat e-Scudo
plus- en minpunten

  • Tot 350 kilometer actieradius
  • Laadruimte gelijk aan dieselversies
  • Snelladen binnen 45 minuten tot 80%
  • Beperkt tot maximaal 136 pk
  • Opladen afhankelijk van beschikbare infrastructuur
  • Elektrische onderdelen kunnen duurder zijn

De Fiat Scudo gaat terug tot het midden van de jaren negentig, maar de middelgrote bestelauto van het Italiaanse merk is sinds 2021 pas ook volledig elektrisch te rijden. Die Fiat e-Scudo biedt tot 350 kilometer aan actieradius. De laadruimte van de e-Scudo is trouwens even groot als de versie met verbrandingsmotor. De Fiat e-Scudo is technisch identiek aan de Citroën ë-Jumpy en Peugeot e-Expert. Ook de Toyota Proace Electric en Opel Vivaro-e zijn broertjes van de elektrische Italiaan. De Fiat e-Scudo is er onder meer als gesloten bestelauto, maar je zet de e-Scudo als Combi ook in voor personenvervoer.

Jens Holierhoek4 minuten leestijd

9 april 2025

Actueel aanbod van de Fiat E-Scudo op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

37.172

Meest voorkomende bouwjaar

2023

Gemiddelde kilometerstand

7.658 km

Aangeboden auto’s

Vinden (18)
Fiat e-Scudo Interieur

'Ruim verstelbare bestuurdersstoel'

Prestaties en rijcomfort

  • Tot 350 kilometer aan rijbereik
  • Snelladen met 100kW DC
  • 136 pk sterke elektromotor

Exterieur en carrosserievorm

  • In verschillende lengtematen
  • Als gesloten bestelauto, dubbele cabine, e-Scudo Combi en platform cabine
  • Modern uiterlijk

Interieur

  • Laadvolume loopt op tot 6,1 m3
  • Tot 1.400 kg aan laadvermogen
  • Ruim verstelbare bestuurdersstoel

Betrouwbaarheid

  • Betrouwbaar model
  • Onderhoudsarme elektrische aandrijflijn
  • Vijf jaar garantie op de auto en tot tien jaar garantie op de batterij
Afbeelding van logo

Fiat e-Scudo per generatie

2021+

De Fiat e-Scudo is een middelgrote elektrische bedrijfswagen met een actieradius van maximaal 350 kilometer. Aan de snellader kun je de batterij van de e-Scudo in 45 minuten tot 80% opgeladen. Er zijn drie lengtematen en vier verschillende carrosserievarianten. De Fiat e-Scudo Combi is bijvoorbeeld een personenbusje met negen zitplaatsen. Als bestelauto varieert het laadvolume tussen de 4,6, en 6,1 kubieke meter. Het laadvermogen loopt op tot wel 1,4 ton. In het interieur is de e-Scudo van alle gemakken voorzien. Zo is de bestuurdersstoel ruim verstelbaar en koppel je jouw smartphone aan het infotainmentsysteem van de e-Scudo.

Kenmerken van deze Fiat e-Scudo

  • Middelgrote elektrische bedrijfswagen en personenbus
  • Drie verschillende lengtematen
  • Tot 1.400 kg aan laadvermogen
  • Laadvolume tot 6,1 m3
  • Ruim verstelbare bestuurdersstoel
Afbeelding van 2021+

Interessante uitvoeringen
van de Fiat e-Scudo

Fiat e-Scudo

De Fiat e-Scudo is leverbaar met twee accupakketten. De basisversie beschikt over een 50 kWh batterij. Die e-Scudo is goed voor een actieradius van circa 230 kilometer. De versie met 75 kWh batterij komt ongeveer 350 kilometer ver op een volle accu. De Fiat e-Scudo is er in drie lengtematen. De meest compacte variant meet 4,61 meter, de L2 strekt zich uit over 4,96 meter en de L3 is 5,31 meter lang. Er zijn vier carrosserievarianten. Naast een gesloten bestelauto is er een e-Scudo met dubbele cabine, een e-Scudo Combi met 9 zitplaatsen en een platform cabine.

Veelgestelde vragen over de Fiat e-Scudo

Is de Fiat e-Scudo beschikbaar als hybride of elektrische auto?

Met welk type aandrijflijn is de Fiat e-Scudo geleverd?

Is een Fiat e-Scudo zuinig?

Is een Fiat e-Scudo betrouwbaar?

In welke carrosserievormen is de Fiat e-Scudo beschikbaar?

Fiat e-Scudo

Bronnen en expertise

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autocar.co.uk
  • autoweek.nl
  • fiat.nl
  • jdpower.com
  • parkers.co.uk
  • topgear.com

Dit artikel is gepubliceerd op 9 april 2025

Dit artikel is geschreven door expert

Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.