“Motor is voldoende”
“Rijdt uitermate makkelijk"
“Niet aan top van segment”
“De Aygo oogt dik”

Gepromoveerd van suffig theemutsje naar het leukst uitziende autootje van het a-segment
TopGear
Toyota als merk krijgt doorgaans goede scores op betrouwbaarheid. Voor de Aygo zijn bij ANWB wel enkele voorkomende problemen bekend. Zo kan de elektrische stuurbekrachtiging kapot gaan. Vervanging is dan noodzakelijk. Ook wil het koppelingspedaal in sommige gevallen ineens zwaar worden. In dit geval is reparatie in de garage nodig. Tot slot vormen individuele bobines een zwak punt in de Aygo. Als deze kapot gaan is het af te raden om verder te rijden, ANWB kan dit ter plaatse oplossen.
De Toyota Aygo ligt volgens Autovisie ‘best wel volwassen op de weg’. De motor is volgens het blad fijner in de omgang geworden ten opzichte van zijn voorganger en daardoor rijdt de Aygo prima voor de gemiddelde bestuurder van een stadsauto. AutoWeek vindt dat er wel veel geluiden onderweg te horen zijn. Volgens ANWB is het motorgeluid wel teruggeschroefd, maar hoor je daardoor de wind en banden beter. Volgens TopGear is de Aygo geen snelheidsmonster, maar het vindt de motor kwiek en enthousiast en vindt ’m lekker vlot reageren op de rechtervoet.
De mening van ANWB is duidelijk: dat vindt het interieur van de Aygo blikkerig aandoen. Daarnaast biedt de auto volgens de bond weinig interieurruimte. Hoewel het interieur speels oogt, is het opgetrokken uit harde kunststoffen. Autovisie vindt dat er een gebrek is aan kwaliteitsbeleving. AutoWeek schrijft over de ruimte dat het ‘achterbakje’ binnen het segment klein is, vindt het interieur wel weer een goede stap vooruit. De beperkte ruimte valt ook TopGear op, al noemt dat het interieur liever ‘knus’. Bovendien kan er volgens het blad makkelijk een kratje bier naast de boodschappentas.
Nieuwprijs vanaf
€ 10.810
Vermogen kW van/tot
51 kW / 53 kW
Populairste aandrijving
Benzine
Euro NCAP beoordeling
De gebruikskosten van de Toyota Aygo worden weinig besproken. In een van de tests van AutoWeek scoort de Aygo een verbruik van 1 op 17,8. In de vergelijking scoort hij daarmee goed ten opzichte van de concurrentie. Onderhoud en afschrijving worden niet besproken.
Het instapmodel van de Toyota Aygo is volgens Autovisie aantrekkelijk geprijsd, maar het blad zet meteen de kanttekening dat je dan een erg kaal model krijgt. Dat wil je dan ook niet hebben als het aan Autovisie ligt. Het raadt aan een model te kiezen met minimaal airco. ANWB noemt de vanafprijs concurrerend. Daarbij merkt het op dat de restwaarde van de auto hoog is. De bond zegt dat dat komt door de betrouwbaarheid van het merk.
Vind Toyota Aygo AB40



Vergelijk andere reviews
Relevante artikelen