Vergelijk BMW iX3 G08 (2020+) reviews

Vergelijk BMW iX3 G08 (2020+) reviews van AutoWeek, Autoblog, ANWB en TopGear

De BMW iX3 vertegenwoordigt BMW's stap naar uitbreiding binnen het segment van elektrische SUV's. Deze auto, gebaseerd op de bestaande X3, combineert de vertrouwde vormgeving van BMW met de voordelen van een elektrische aandrijflijn. De vraag is nu: zet de BMW iX3 de nieuwe standaard in het elektrische SUV-segment, of zijn er kanttekeningen? Daarvoor gaan we de reviews van AutoWeek, Autoblog, ANWB en TopGear naast elkaar leggen en bekijken wat er over de iX3 wordt gezegd en geschreven. We vergelijken de reviews op betrouwbaarheid, rijeigenschappen, gebruikskosten en prijs.

Jaap Holman

8 november 2024

4 minuten leestijd
4,3

AutoWeek gebruikers geven de BMW X3 gemiddeld een 4.3/5

AutoWeek logo

"Veel waar voor je geld"


ANWB logo

“Missen een scherp randje”


Autoblog.nl logo

"Geen hooligan-auto"


TopGear logo

“Verrassend efficiënt”

Plus- en minpunten

Complete standaarduitrusting
Veel comfort en ruimte
Kan met één pedaal gereden worden
Geen frunk in de motorruimte
Geen sportieve BMW
Hoge aanschafprijs
Verwacht geen typisch achterwielaangedreven BMW-gedrag van de oude stempel
TopGear

Betrouwbaarheid BMW iX3 (2020+)

In geen van de reviews wordt gesproken over de betrouwbaarheid van de BMW iX3. Omdat BMW nog relatief weinig elektrische modellen op de markt heeft gebracht is ook daaruit niets af te leiden over de betrouwbaarheid van de BMW iX3.

Rijeigenschappen BMW iX3 (2020+)

Autoblog is te spreken over de BMW iX3 en vindt hem vlot aanvoelen. Volgens het blog is hét voordeel van elektromotoren dat het vermogen er meteen is. Het aanwezige vermogen vindt AutoWeek voldoende maar niet overdadig. AutoWeek noemt het weggedrag verder ‘allround’, mede door de adaptieve schokdempers. Zelfs in de sportstand vindt AutoWeek de iX3 comfortabel. ANWB vindt dat de iX3 beschikt over veilige rijeigenschappen en is bovendien te spreken over de ruimte, het comfort en de hoeveelheid standaard aanwezige rijhulpsystemen. ANWB en AutoWeek vinden dat BMW een kans heeft laten liggen door geen frunk te plaatsen onder de motorkap.

Praktisch bereik valt op

Over het bereik van de iX3 is iedereen te spreken. TopGear haalt in de test een bereik van 370 km, wat volgens het blad ‘bruikbaar meer’ is dan andere auto’s in het segment die een grotere accu hebben. AutoWeek is positief over het energiemanagement van de iX3 waarmee je op drie standen kunt regenereren. In de adaptieve stand krijgt de auto, volgens TopGear, informatie van de navigatie en radarsensoren wat de energievoorraad ten goede komt. TopGear vindt het even wennen omdat de auto in wisselende omstandigheden anders reageert. AutoWeek vindt dat dit systeem goed werkt.

Snelle feiten

Nieuwprijs vanaf

€66.048

Vermogen kW van/tot

210 kW/210 kW

Populairste aandrijving

Elektrisch

Euro NCAP beoordeling

Gebruikskosten BMW iX3 (2020+)

Volgens ANWB gaat de iX3 efficiënt om met de acculading. Met een verbruik van 21,2 kWh op 100 kilometer behoort de BMW tot de zuinigste in de klasse. AutoWeek vindt de iX3 zelfs ‘ongelooflijk efficiënt' met een verbruik van 18,9 kWh op 100 kilometer. Een bereik van 300 tot 400 kilometer is haalbaar, aldus AutoWeek. Autoblog denkt dat ruim 300 kilometer haalbaar is, al hangt dit wel af van rijgedrag en andere omstandigheden. Over onderhoudskosten laat niemand zich uit. AutoWeek denkt dat de iX3 ten opzichte van een X3 met vergelijkbare uitrusting een betere restwaarde heeft.

Prijs BMW iX3 (2020+)

TopGear vindt dat de prijs keurig tussen de concurrentie in het segment valt. Diezelfde prijs is wat ANWB betreft zeer hoog te noemen. Tegelijk is ANWB zeer enthousiast over de uitgebreide veiligheidsuitrusting die standaard aanwezig is op de BMW iX3. Autoblog richt zich in de review tot de zakelijke rijder en noemt de prijs ‘fiscaal niet heel aantrekkelijk’. Tenslotte zet AutoWeek de prijs af tegen de X3 en vindt dat de prijs van de iX3 dan wel klopt.

Begin je zoektocht naar een BMW iX3 G08(2020+) op Gaspedaal.nl

Vind BMW iX3