Vergelijk Audi Q4 e-tron (2021+) reviews

Vergelijk Audi Q4 e-tron (2021+) reviews van AutoWeek, ANWB, Autovisie en TopGear

Binnen het Volkswagen-concern is de keuze reuze als je op zoek bent naar een elektrische SUV met voldoende comfort aan boord. Op het MEB-platform bouwde het immers de Skoda Enyaq, Volkswagen ID.4 en de Audi Q4 e-tron. Die Audi Q4 e-tron is er in verschillende smaken, want er zijn liefst 4 motoriseringen voorhanden. En voor de sportieve touch is er nog de Sportback-carrosserievariant. Of de Audi Q4 e-tron iets voor jou is, kun je lezen op basis van reviews van ANWB, Autovisie, AutoWeek en TopGear. Zij beoordelen de Q4 op het gebied van betrouwbaarheid, rijeigenschappen, gebruikskosten en prijs.

Jens Holierhoek

8 november 2024

4 minuten leestijd

AutoWeek logo

“Mooi totaalpakketje”


ANWB logo

“Matige materiaalkwaliteit”


Autovisie logo

"Lichtvoetige besturing”


TopGear logo

“Indrukwekkend stil”

Plus- en minpunten

Veel comfort
Erg stil
Zeer korte draaicirkel
Interieurafwerking niet overal even goed
Zware auto
Wat hobbelig rijgedrag
Een state-of-the-art, zeer comfortabele elektrische auto.
ANWB

Betrouwbaarheid Audi Q4 e-tron (2021+)

ANWB laat in haar occasiontests de Wegenwacht aan het woord over de betrouwbaarheid van een model. Bij de Audi Q4 e-tron ontbreekt de occasiontest vooralsnog, waardoor er geen uitspraken worden gedaan over de bouwkwaliteit van de Audi Q4 e-tron. ANWB, Autovisie en AutoWeek melden wel dat de afwerking van het interieur – vooral in de onderste zones – te wensen over laat. AutoWeek liet overigens rijders van de Skoda Enyaq hun zegje doen. En laat die SUV nu een broertje van de Audi Q4 zijn. Zij melden kleine elektronische storingen, maar AutoWeek concludeert dat bij de Skoda Enyaq geen structurele problemen voorkomen.

Rijeigenschappen Audi Q4 e-tron (2021+)

De Audi Q4 e-tron is door zijn batterijpakket zwaar en dat merk je bij het remmen en in bochten, weten onder andere AutoWeek en ANWB. AutoWeek noemt de Duitser hobbelig. ANWB zegt dat de Q4 in bochten zijn neus naar buiten drukt. Ook TopGear ondervindt een duidelijke rolneiging in bochten. AutoVisie zegt dat het gewicht met de dempers in dynamic-stand veel beter wordt gecontroleerd. Dan voelt de auto bij insturen best lichtvoetig aan. TopGear vindt de Audi indrukwekkend stil. ANWB prijst het rijcomfort en de voldoende hoeveelheid gevoel in de besturing. Met 20-inch wielen is het veercomfort wel stug.

Snelle feiten

Nieuwprijs vanaf

€ 50.740

Vermogen kW van/tot

125 kW/ 220 kW

Populairste aandrijving

Elektrisch

Euro NCAP beoordeling

Gebruikskosten Audi Q4 e-tron (2021+)

ANWB reed met de Audi Q4 40 e-tron met 77 kWh batterijpakket en kwam in de praktijk tot een energieverbruik van 18,1 kWh per 100 kilometer. TopGear bleef met diezelfde uitvoering steken op 22,2 kWh per 100 kilometer terwijl het veel op de snelweg reed. Buiten de snelweg noteerde het 20,8 kWh per 100 kilometer. Audi zag het testverbruik oplopen tot 26,4 kWh per 100 kilometer. Volgens ANWB is een actieradius van 400 kilometer realistisch met de Audi Q4 40 e-tron. TopGear zegt dat de actieradius op een milde herfstdag tussen de 370 en 390 kilometer ligt.

Prijs Audi Q4 e-tron (2021+)

De Audi Q4 e-tron is nieuw een paar duizend euro duurder dan de Skoda Enyaq, zegt Autovisie. Volgens AutoWeek blijft dat prijsverschil overeind voor wie in 2023 een Audi Q4 40 e-tron uit bouwjaar 2021 zocht met een nette kilometerstand. ANWB noemt de Volkswagen ID.4 en Hyundai IONIQ 5 als alternatieven voor de Audi Q4. De Volkswagen ID.4 met 77 kWh batterijpakket uit 2021 met weinig kilometers is aanzienlijk goedkoper dan de Audi Q4 74 KWh, blijkt in 2023. De Hyundai IONIQ 5 nestelt zich tussen de ID.4 en de Q4 in qua prijs in 2023.

Begin je zoektocht naar een Audi Q4 e-tron (2021+) op Gaspedaal.nl

Vind Audi Q4 e-tron