418 occasions gevonden

Mail alert instellen
Sorteer op:

Volkswagen Lupo occasion

De Volkswagen Lupo kwam in 1998 op de markt. De driedeurs stadsmini was identiek aan de een jaar oudere Seat Arosa. Hij was leverbaar met een ruim aanbod aan benzine- en dieselmotoren. Instapper was de 1.0 viercilinder benzinemotor van 50 pk. Daarna kwamen 14 en 1.4 16V benzinemotoren met vermogens van 60 tot 100 pk, daarna kwam er een 1.4 FSI van 105 pk. Het topmodel was de Lupo GTI, uitgerust met een 125 pk sterke 1,6-litermotor, goed voor een topsnelheid van 205 km/h. Aan de andere kant van het spectrum zat de superzuinige Lupo 1.2 TDI 3L (61 pk), verbruik 3,0 l/100 km). Dit model had onder meer extra smalle banden en een dichte grille om brandstof te helpen besparen. Andere diesels waren een 1.7 SDI (60 pk) en een 1.4 TDI (75 pk). De meeste motoren hadden standaard een handgeschakelde versnellingsbak, enkele versies waren optioneel met automaat leverbaar. De Volkswagen Lupo 1.2 TDI 3L had standaard een halfautomaat aan boord. De Lupo werd in 2005 vervangen door de Volkswagen Fox.

Tweedehands Volkswagen Lupo

Supermini’s zijn nog steeds enorm populair, helemaal als er Volkswagen-logo’s op staan. Het occasionaanbod van de Lupo op GasPedaal.nl is groot, maar juist door dat sterke VW-imago zijn Lupo’s ook vaak pittiger geprijsd dan hun rivalen. De Lupo is een prettig en compact karretje, maar de ruimte op de achterbank houdt daardoor niet over, en de bagageruimte is wel héél minimaal. De Lupo staat bekend als een auto met enkele betrouwbaarheidsproblemen (problemen met het contactslot, kantelende zuigers, kapotte transmissie in de 3L), waardoor een check van de onderhoudshistorie essentieel is. Het loont de moeite om niet te vallen voor een exemplaar met de minste kilometers als die kilometers vooral met korte ritjes bij elkaar zijn gereden. Concurrentie krijgt de Lupo van onder meer de Suzuki Alto, Daihatsu Cuore of Ford Ka.

Let op! Dit is de testomgeving van GasPedaal.nl. Je instellingen kunnen verloren gaan.