De Nissan Kubistar
plus- en minpunten
De Nissan Kubistar is het Japanse broertje van de originele Renault Kangoo. In tegenstelling tot de Renault was de Nissan alleen beschikbaar als lichte bestelbus. Een versie voor personenvervoer was er niet. De Kubistar bleef uiteindelijk langer in productie dan zijn donor en was leverbaar met een selectie benzine- en dieselmotoren. Het model werd in 2010 vervangen door Nissan’s eigen NV200.
16 januari 2025
Gemiddelde prijs
€ 1.774
Meest voorkomende bouwjaar
2005
Gemiddelde kilometerstand
213.318 km
Aangeboden auto’s
'Sober en functioneel interieur'
Bij de facelift van de Renault Kangoo verscheen er ook een ‘Japanse’ variant: de Nissan Kubistar. Het bestelbusje was identiek aan zijn Franse neef, afgezien van de opgeplakte Nissan-logo’s. De Kubistar was er alleen als bedrijfswagen, een MPV-versie bleef achterwege. De Kubistar bleef tot een jaar na de introductie van de tweede generatie Kangoo in productie. Pas in 2019 werd de tweede generatie Kangoo van een Nissan-label voorzien. Die auto luisterde echter naar de naam NV250.
Kenmerken van de Nissan Kubistar
Interessante uitvoeringen
van de Nissan Kubistar
Als pure bestelbus is de Nissan Kubistar niet in bijzondere uitvoeringen geleverd. De enige variaties vind je in de motoren, het aantal deuren en de lengte van de wielbasis. Zo heb je met een lange vijfdeurs variant de maximale ruimte en gebruiksgemak. Kun je toch niet vinden wat je zoekt? Dan kun je net zo goed kijken naar de Renault-versie.
Is de Nissan Kubistar beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de Nissan Kubistar geleverd?
Is een Nissan Kubistar zuinig?
Is een Nissan Kubistar betrouwbaar?
In welke carrosserievormen is de Nissan Kubistar beschikbaar?
Bronvermelding
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 januari 2025
Dit artikel is geschreven door expert
Van kinds af aan is Dylan al bezig met het aanleggen van een mentale database vol met allerlei auto-info. Als kind van een automonteur is dat ook niet zo gek. Tegenwoordig past hij de kennis toe bij Gaspedaal.nl. Ondertussen sleutelt hij nog wel eens aan zijn klassieke Opel Monza.