Mercedes-Benz EQV

De Mercedes-Benz EQV biedt luxe elektrisch vervoer voor maximaal acht personen, met aanpasbare indeling.

Mercedes Benz EQV 300
Jaap Holman4 minuten leestijd6 november 2024

De Mercedes-Benz EQV bedient een niche waarin de concurrentie niet heel groot is, die van de luxe, elektrische zevenzitters. De EQV volgt de Vito eTourer op, maar is technisch gezien een andere auto met een verbeterde elektromotor en accupakket. Met het nieuwe pakket kom je verder en kun je sneller. Als je mensen vervoert is dat toch prettig. De (toch al niet kleine) EQV is eventueel ook als Extra Lang verkrijgbaar. Al met al is de EQV is een veelzijdige, elektrische personenbus.

De Mercedes-Benz EQV plus- en minpunten

  • Voordelen
  • Aanpasbare indeling voor 8 personen
  • Snelladen mogelijk tot 110 kW
  • Hoogwaardig MBUX-infotainmentsysteem
  • Nadelen
  • Niet bijzonder grote actieradius
  • Onderstel kan verfijning gebruiken
  • Laadpoort op onhandige plek

Prestaties en rijcomfort

  • Ondanks het gewicht heeft iedereen een comfortabele rit
  • De actieradius is niet enorm, maar wel voldoende
  • Het onderstel kan wat verfijning gebruiken

Exterieur en carrosserievorm

  • In twee lengtes verkrijgbaar: Lang en Extra Lang
  • De styling doet denken aan die van andere EQ-modellen
  • Laadpoort niet op de meest handige plek

Interieur

  • Indeling is aanpasbaar met ruimte tot 8 personen
  • Luxe interieur met MBUX-infotainment
  • Bagageruimte van minimaal 700 tot maximaal 5.000 liter

Betrouwbaarheid

  • Elektrische aandrijving vergt minder onderhoud dan verbrandingsmotoren
  • De actieradius hangt af van externe factoren, zoals het weer
  • Het model is relatief jong, daardoor valt over betrouwbaarheid nog weinig te zeggen

Actueel aanbod van de Mercedes-Benz EQV op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

57.865

Meest voorkomende bouwjaar

2023

Gemiddelde kilometerstand

19.895 km

Aangeboden auto’s

Vinden

(132)

Afbeelding van logo

Mercedes-Benz EQV generatie 2020 +

Afbeelding van Mercedes-Benz EQV generatie 2020 +

In 2020 volgt de Mercedes-Benz EQV de Vito eTourer op. Daarmee maken de Duitsers een flinke stap. Het design is niet drastisch veranderd, maar de elektromotor en het accupakket worden wél verbeterd. Die geven de bus 204 pk en een actieradius van 356 km (WLTP). Snelladen kan tot 110 kW, van 10 tot 80% opladen gebeurt in 41 minuten. De aanpasbare indeling maakt het mogelijk tot 8 personen te vervoeren. Met deze indeling hou je 700 liter aan bagageruimte over. In 2023 volgt een facelift met een grotere grill, 9 km extra actieradius en aerodynamisch verbeterde wielen.

Kenmerken van deze Mercedes-Benz EQV

  • Bedient een luxere niche met bijbehorende prijs
  • Hoogwaardig interieur met MBUX-infotainmentsysteem
  • Voorzien van actieve assistentieen veiligheidssystemen
  • Alle uitvoeringen hebben dezelfde elektromotor en hetzelfde accupakket
  • Snelladen tot 110 kW is niet bijzonder snel

Interessante uitvoeringen van de Mercedes-Benz EQV

De Mercedes-Benz EQV bedient een niche van luxe, elektrische personenbusjes. Dat maakt het instapmodel van de EQV al zeer goed uitgerust en dus een prima keuze. Daarbovenop kun je kiezen voor de Extra Lange versie die extra veel ruimte biedt. De EQV is daarnaast uit te rusten met veel opties waardoor je de luxe kunt opschroeven naar het gewenste niveau. Voor elk wat wils dus. Het vermogen en bereik is bij alle uitvoeringen hetzelfde.

Mercedes Benz EQV 300 lang

Veelgestelde vragen over de Mercedes-Benz EQV

Afbeelding van [object Object]
Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door expert

De liefde voor auto’s borrelde bij Jaap altijd al onder het oppervlak. Sinds een paar jaar komt deze passie volledig tot uiting voor deze nuchtere noorderling. Jaap is actief als copywriter voor Gaspedaal.nl en werkt verder als veelzijdig online ambachtsman voor verschillende opdrachtgevers.

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autoblog.nl
  • autorai.nl
  • autovisie.nl
  • autoweek.nl
  • mercedes-benz.nl
  • topgear.com

Dit artikel is gepubliceerd op 6 november 2024