Mercedes-Benz EQS

De Mercedes-Benz EQS biedt een indrukwekkende combinatie van luxe, comfort en een ruime actieradius.

Mercedes-Benz EQS 350
Jaap Holman4 minuten leestijd6 november 2024

Mercedes-Benz goes electric, maar dan wel zoals je het van Mercedes-Benz verwacht. De EQS is een geslaagde poging om het de Tesla Model S, de BMW i7 en de Audi e-tron GT lastig te maken. Het totaalpakket van de EQS klopt dan ook aan alle kanten. Het pakket van de EQS bestaat uit een ruime actieradius en een combinatie van luxe en comfort aan boord. Aan dat alles hangt natuurlijk een prijskaart, maar dat neemt niet weg dat de Mercedes-Benz EQS een zeer indrukwekkende elektrische auto is.

De Mercedes-Benz EQS plus- en minpunten

  • Voordelen
  • Ruime actieradius tot 780 km
  • Hoog comfort en luxe interieur
  • Stille rijervaring dankzij goede isolatie
  • Nadelen
  • Actieradius afhankelijk van weersomstandigheden
  • Sportieve AMG-uitvoering valt tegen
  • Aerodynamisch design is niet ieders smaak

Prestaties en rijcomfort

  • Sportieve uitvoering is de AMG EQS 53
  • Beschikbaar met achterwiel- en vierwielaandrijving
  • Comfortabele en stille rijervaring

Exterieur en carrosserievorm

  • Herkenbaar als EV door aerodynamische lijnen
  • Als Limousine beschikbaar, ook een SUV-variant
  • Aerodynamisch design helpt actieradius te vergroten

Interieur

  • AMG-versie met hyperscreen dat doorloopt over volle breedte
  • Optioneel luxe stoelen achterin, daardoor ideaal om met chauffeur te rijden
  • Bijzonder stille rijervaring door goede isolatie

Betrouwbaarheid

  • Elektrische aandrijving niet probleemgevoelig
  • Actieradius sterk afhankelijk van weersomstandigheden
  • Over-the-air updates houden soft- en firmware up-to-date

Actueel aanbod van de Mercedes-Benz EQS op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

91.965

Meest voorkomende bouwjaar

2023

Gemiddelde kilometerstand

28.637 km

Aangeboden auto’s

Vinden

(75)

Afbeelding van logo

Mercedes-Benz EQS generatie 2021 +

Afbeelding van Mercedes-Benz EQS generatie 2021 +

De eerste generatie van de Mercedes-Benz EQS is meteen raak. De volledig elektrisch opgebouwde EQS dient ook direct als vlaggenschip van het merk. De belangrijkste troef? De maximale actieradius van maar liefst 780 kilometer conform WLTP. Daarmee verslaat de EQS de Tesla Model S zelfs, iets wat lange tijd erg moeilijk leek. Daarvoor tors je wel de nodige kilo’s mee, maar die worden in toom gehouden door de luchtvering. Tegelijk zorgt die ook voor een soepele rijervaring die omlijst wordt met de stilte van de elektrische aandrijving en uitstekende isolatie.

Kenmerken van deze Mercedes-Benz EQS

  • Achterwielen vierwielaandrijving mogelijk
  • Beschikt over meer dan voldoende ruimte en luxe
  • Hoge mate van autonoom rijden mogelijk
  • Doet de term vlaggenschip eer aan
  • Sportieve karakter van de AMG-uitvoering valt tegen

Interessante uitvoeringen van de Mercedes-Benz EQS

Kies je voor actieradius, dan is de Mercedes-Benz EQS 450+ de auto voor jou. Deze beschikt over de grootste actieradius door een flink accupakket. Toch heb je met de andere modellen niets te klagen, want bij alle modellen heb je een actieradius van meer dan 500 kilometer conform WLTP. De EQS 580 valt op door de vierwielaandrijving en de 523 pk die hij aan boord heeft. Vanzelfsprekend merk je dit in de actieradius die terugvalt naar 604 of 670 kilometer conform WLTP. Nog steeds geen kinderspel natuurlijk.

Mercedes-Benz EQS 580

Veelgestelde vragen over de Mercedes-Benz EQS

Afbeelding van [object Object]
Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door expert

De liefde voor auto’s borrelde bij Jaap altijd al onder het oppervlak. Sinds een paar jaar komt deze passie volledig tot uiting voor deze nuchtere noorderling. Jaap is actief als copywriter voor Gaspedaal.nl en werkt verder als veelzijdig online ambachtsman voor verschillende opdrachtgevers.

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autoblog.nl
  • autorai.nl
  • autovisie.nl
  • autoweek.nl
  • mercedes-benz.nl
  • topgear.com

Dit artikel is gepubliceerd op 6 november 2024