Dacia Dokker

Met schuifdeuren en een trekgewicht van 1.200 kg is de Dacia Dokker ideaal voor elke klus.

Dacia Dokker TCE 115 Ambiance

De Dacia Dokker
plus- en minpunten

  • Veel ruimte en praktisch interieur
  • Schuifdeuren voor gemakkelijke toegang
  • Hoge zitpositie voor goed overzicht
  • Haperende brandstofpomp bij dieselvariant
  • Scharnierende achterportieren minder praktisch
  • Betrouwbaarheid kan wisselen per motorversie

Veel ruimte en gebruiksgemak tegen een zeer vriendelijke prijs. Dat is Dacia ten voeten uit. De Dacia Dokker is een schoolvoorbeeld van die kernwaarden, want de vijfdeurs MPV is zowel een fijne personenvervoerder als een maat die een kleine verhuizing niet overslaat. Mocht het allemaal niet passen, dan mag aan de trekhaak ook nog eens een aanhanger van 1.200 kg mee. Om de brandstofkosten laag te houden voorziet de Dokker in spaarzame brandstofmotoren, waarbij de bi-fuel het meest opvallend is. Alternatieven voor de Dacia Dokker zijn onder meer de Volkswagen Caddy en de Citroën Berlingo.

Jens Holierhoek4 minuten leestijd

5 november 2024

Actueel aanbod van de Dacia Dokker op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

8.597

Meest voorkomende bouwjaar

2016

Gemiddelde kilometerstand

127.750 km

Aangeboden auto’s

Vinden (92)
Dacia Dokker Interieur

‘Hoge zitpositie zorgt voor veel overzicht over de weg’

Prestaties en rijcomfort

  • Bi-fuel laat je ook op autogas rijden
  • Comfortabel veercomfort
  • Maximaal 1.200 kg aan trekgewicht

Exterieur en carrosserievorm

  • Schuifdeuren en scharnierende achterportieren voor makkelijke toegang
  • Stepway-versie heeft stoerdere looks
  • Lage tildrempel

Interieur

  • Stepway-versie voorziet in flink wat luxe aan boord
  • Bagageruimte loopt op tot 3.000 liter
  • Hoge zitpositie zorgt voor veel overzicht over de weg

Betrouwbaarheid

  • De Wegenwacht noemt de Dacia Dokker best betrouwbaar
  • Enige bekende euvel zijn happende brandstofpomp en defecte turbo van de diesel
  • Dacia haalt als merk een betrouwbaarheidsscore van 98,4 procent (2021, Whatcar)
Afbeelding van logo

Dacia Dokker per generatie

2013-2021

Dat de Dacia Dokker er ook als Dokker Van is - een bedrijfswagen – merk je meteen terug in het gebruiksgemak. Toegang tot het ruime interieur verkrijg je via een schuifdeur, terwijl de Dokker geen achterklep heeft, maar scharnierende portieren. Er is plek voor vijf volwassenen in de Dokker, maar er kan ook nog eens tussen de 800 tot 3.000 liter aan bagage mee. Het rijcomfort van de Dacia Dokker is prima. Er is voldoende comfort en je kunt snel lezen en schrijven met de Dacia. Prettig is de hoge zitpositie en daarmee het overzicht over de weg.

Kenmerken van deze Dacia Dokker

  • Schuifdeur en scharnierende achterportieren voor makkelijke toegang
  • Tot 3.000 liter aan bagage kan mee
  • Riante zitplekken voor maximaal vijf volwassenen
  • Bi-fuel-eversie rijdt op benzine en autogas
  • De Stepway-uitvoering maakt de Dokker wat stoerder
Afbeelding van 2013-2021

Interessante uitvoeringen
van de Dacia Dokker

Dacia Dokker Stepway

De Dacia Dokker kom je in heel wat motoriseringen tegen. Er is zowel een 115 als 130 pk sterke viercilinder benzinemotor, maar ook een 90 pk sterke diesel. Er is ook een bi-fuel uitvoering. Dat is een brandstofmotor die zowel op benzine als lpg werkt. Ben je op zoek naar een rijk uitgeruste uitvoering, dan kom je onder meer bij de 10th Anniversary-editie uit. Er is ook een stoere versie van de Dokker. Die heet de Stepway en is voorzien van onder meer skidplates, wielkastverbreders en zijskirts. Tot de uitrusting behoren onder andere een navigatiesysteem, cruise control, airconditioning en parkeersensoren.

Veelgestelde vragen over de Dacia Dokker

Is de Dacia Dokker beschikbaar als hybride of elektrische auto?

Met welk type aandrijflijn is de Dacia Dokker geleverd?

Is een Dacia Dokker zuinig?

Is een Dacia Dokker betrouwbaar?

In welke carrosserievormen is de Dacia Dokker beschikbaar?

Dacia Dokker TCE 115 Ambiance

Bronnen en expertise

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autocar.co.uk
  • autoweek.nl
  • dacia.nl
  • jdpower.com
  • parkers.co.uk
  • topgear.com

Dit artikel is gepubliceerd op 5 november 2024

Dit artikel is geschreven door expert

Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.