Dacia Jogger

De Dacia Jogger beschikt over een groot laadvermogen en dakdragers, perfect voor actieve gezinnen en kampeerders.

Dacia Jogger
Jens Holierhoek4 minuten leestijd5 november 2024

Als dochtermerk van Renault is Dacia een ster in het aanbieden van ruime, praktische auto’s tegen een scherpe prijs. De Dacia Jogger is ook volgens die formule ontworpen en biedt plek tot voor zeven personen. De Jogger is in feite de opvolger van de zeer succesvolle Logan MCV. Interessant aan de Jogger is dat Dacia lekker eigenwijs te werk gaat. Zo is de carrosserie een mix tussen een MPV en stationwagon, is er een bi-fuel uitvoering beschikbaar en kun je met het ‘Sleep Pack’ zo de camping op. Ook fijn: dakdragers zijn aanwezig, dus een skibox installeer je in no-time.

De Dacia Jogger plus- en minpunten

  • Voordelen
  • Bi-fuel motor voor benzine en LPG
  • Zeer grote laadklep
  • Handige geïntegreerde dakdragers
  • Nadelen
  • Besturing is licht van gevoel
  • Lange personen passen niet op derde zitrij
  • Hybride beschikbaarheid beperkt

Prestaties en rijcomfort

  • Bi-fuel motor lust zowel benzine als LPG
  • Comfortabel veercomfort
  • Hybride is krachtig en zuinig

Exterieur en carrosserievorm

  • Stationwagon meets MPV
  • ‘Extreme’-uitvoering biedt koperkleurige details
  • Zeer grote laadklep

Interieur

  • Fijne hoge zit op de achterbank
  • Grote zijramen geven een uitstekend uitzicht
  • Ideaal voor kampeerders: het ‘Sleep Pack’

Betrouwbaarheid

  • Dacia scoort als merk internationaal hoog op betrouwbaarheidscijfers
  • Maakt gebruik van bewezen Renault-techniek
  • 6 jaar carrosseriegarantie als blijk van vertrouwen

Actueel aanbod van de Dacia Jogger op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

26.561

Meest voorkomende bouwjaar

2024

Gemiddelde kilometerstand

19.508 km

Aangeboden auto’s

Vinden

(364)

Afbeelding van logo

Dacia Jogger per generatie 2022+

Afbeelding van Dacia Jogger per generatie 2022+

In de Dacia Jogger passen zeven personen, waarbij zelfs op de derde zitrij nog twee volwassenen passen, mits niet te lang. Klap je de derde zitrij neer, dan biedt de 4,55 meter lange Jogger een zee aan bagageruimte van 708 liter. Handig daarbij is dat de laadopening gigantisch is, net als de achterklep. Rijden doet de Jogger op z’n Frans: met veel comfort en lange veerwegen. De besturing is licht. De ideale zitpositie in de veelzijdige Dacia is prima te vinden voor de bestuurder, mede dankzij het stuur dat in hoogte en diepte verstelbaar is.

Kenmerken van deze Dacia Jogger

  • Gezinsauto met tot zeven zitplaatsen
  • Bagagevolume loopt op tot 1.819 liter
  • Handige grote laadopening
  • Comfortabel weggedrag
  • Geïntegreerde dakdragers zijn standaard vanaf Comfort-uitrustingsniveau

Interessante uitvoeringen van de Dacia Jogger

De Dacia Jogger is van huis uit een vijfzitter, maar voor een bescheiden extra bedrag plaatst het merk een derde zitrij en kun je met zeven personen op stap. Drie aandrijflijnen zijn beschikbaar: een 1.0-liter benzinemotor met een vermogen van 110 pk, een bi-fuel variant die zowel benzine als lpg lust en een hybride met 140 pk. De Jogger Hybrid leent zijn aandrijflijn van de Renault Clio Hybrid. De meest luxe uitgevoerde Jogger is de ‘Extreme’, compleet met koperkleurige details. Voor fervente kampeerders is er het ‘Sleep Pack’, waarmee je de Jogger omtovert tot een slaapplek voor twee personen.

Dacia Jogger Hybride

Veelgestelde vragen over de Dacia Jogger

Afbeelding van [object Object]
Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door expert

Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autocar.co.uk
  • autoweek.nl
  • dacia.nl
  • jdpower.com
  • parkers.co.uk
  • topgear.com

Dit artikel is gepubliceerd op 5 november 2024