De Dacia Jogger beschikt over een groot laadvermogen en dakdragers, perfect voor actieve gezinnen en kampeerders.
Als dochtermerk van Renault is Dacia een ster in het aanbieden van ruime, praktische auto’s tegen een scherpe prijs. De Dacia Jogger is ook volgens die formule ontworpen en biedt plek tot voor zeven personen. De Jogger is in feite de opvolger van de zeer succesvolle Logan MCV. Interessant aan de Jogger is dat Dacia lekker eigenwijs te werk gaat. Zo is de carrosserie een mix tussen een MPV en stationwagon, is er een bi-fuel uitvoering beschikbaar en kun je met het ‘Sleep Pack’ zo de camping op. Ook fijn: dakdragers zijn aanwezig, dus een skibox installeer je in no-time.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
In de Dacia Jogger passen zeven personen, waarbij zelfs op de derde zitrij nog twee volwassenen passen, mits niet te lang. Klap je de derde zitrij neer, dan biedt de 4,55 meter lange Jogger een zee aan bagageruimte van 708 liter. Handig daarbij is dat de laadopening gigantisch is, net als de achterklep. Rijden doet de Jogger op z’n Frans: met veel comfort en lange veerwegen. De besturing is licht. De ideale zitpositie in de veelzijdige Dacia is prima te vinden voor de bestuurder, mede dankzij het stuur dat in hoogte en diepte verstelbaar is.
Kenmerken van deze Dacia Jogger
‘Grote zijramen geven een uitstekend uitzicht’
De Dacia Jogger is van huis uit een vijfzitter, maar voor een bescheiden extra bedrag plaatst het merk een derde zitrij en kun je met zeven personen op stap. Drie aandrijflijnen zijn beschikbaar: een 1.0-liter benzinemotor met een vermogen van 110 pk, een bi-fuel variant die zowel benzine als lpg lust en een hybride met 140 pk. De Jogger Hybrid leent zijn aandrijflijn van de Renault Clio Hybrid. De meest luxe uitgevoerde Jogger is de ‘Extreme’, compleet met koperkleurige details. Voor fervente kampeerders is er het ‘Sleep Pack’, waarmee je de Jogger omtovert tot een slaapplek voor twee personen.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 5 november 2024