Met adaptieve luchtvering en vierwielaandrijving ben je verzekerd van ultiem rijcomfort in de e-tron Sportback.
De Audi e-tron Sportback is de coupé-variant van de Audi e-tron die het Duitse merk in 2018 introduceerde. De Audi e-tron Sportback oogt door zijn vloeiende daklijn nóg dynamischer maar is bovendien een stuk gestroomlijnder. Dat komt de volledig elektrische actieradius ten goede. De Audi e-tron Sportback is een heel comfortabele rijdende auto, vooral dankzij de adaptieve luchtvering en vierwielaandrijving. Ook de stilte in het interieur maakt dit een uiterst fijne reiswagen. Audi geeft de e-tron Sportback een zeer ruime veiligheidsuitrusting mee en trakteert de liefhebbers van sportiviteit op de krachtige e-tron Sportback S met ruim 500 pk.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De Audi e-tron Sportback van de eerste generatie is er in drie smaken waarbij de Audi e-tron Sportback 55 quattro met een actieradius van 407 kilometer (WLTP) het verste komt op een volle batterij. Het krachtigst is echter de e-tron Sportback S met een vermogen van liefst 503 pk. De e-tron Sportback is met een lengte van 4,90 meter een lange auto en dat vertaalt zich naar flink wat binnen- en bagageruimte. Standaard kan er 615 liter aan bagage mee, maar met de achterbank neergeklapt, verdubbelt dat bagagevolume ruimschoots. Uniek aan de Audi e-tron Sportback zijn de virtuele buitenspiegels.
Kenmerken van deze Audi e-tron Sportback
Virtual cockpit is digitale weergave van het instrumaudi_e-tron_sportback_2020-heden.jpegentarium
Waar de Audi e-tron Sportback 50 en 55 met twee elektromotoren door het leven gaan, doet de Audi e-tron Sportback S dat met eentje meer. Die extra sportieve versie komt zo uit op een vermogen van 503 pk, een stuk meer dan de 313 en 408 pk die de 50 en 55 leveren. Dankzij een 86 kWh-batterij komt het WLTP-rijbereik van de E-tron Sportback S uit op 365 kilometer. Hoewel de e-tron Sportback S als quattro door het leven gaat, doet de voorste elektromotor alleen een duit in het zakje als er gripverlies dreigt of er ultieme sportiviteit wordt gevraagd.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 9 september 2024