Maar een beetje verschillen Audi e-tron occasions wel van conventionele modellen. Die verschillen zijn stuk voor stuk logisch verklaarbaar. Ten eerste bevindt zich een zwaar accupakket aan de onderkant van de auto. Dit geeft stabiliteit, maar ook gewicht. Ten tweede zijn deze Audi's nog stiller dan hun voorgangers met explosiemotor. En ten derde verschilt de bediening, bijvoorbeeld als gevolg van de elektronica voor het reguleren van teruggave van energie bij het remmen en uitrollen van de auto. Niemand zal zich daaraan storen.
De modellen van Audi e-tron occasions
Audi e-tron occasions verschijnen in verschillende modellen. De oudste is de reguliere Audi e-tron die sinds 2018 in de showrooms staat. Het is een vierwielaangedreven SUV met een hoge zit. De
Audi e-tron Sportback bestaat sinds 2020. Deze heeft een schuin aflopende achterkant. Dat ziet er fraai uit, maar het is niet handig voor lange achterpassagiers die nu met hun hoofd dichter bij het dak zitten.
Het aantal modellen van Audi e-tron occasions breidt uit in 2021: De
is een compleet andere auto. Het is sportief en dat straalt de vormgeving uit. Al is het maar alleen omdat hij 23 centimeter lager is dan de oude e-tron. De prestaties sluiten hierop aan. Zo accelereert het snelste model van de GT van 0 naar 100 kilometer per uur in 3,3 seconden. Dat is een dikke seconde sneller dan de snelste versie van de oorspronkelijke e-tron. De
is een kleinere SUV dan de oorspronkelijke e-tron.
De prijs van een Audi e-tron occasion
De prijs van een Audi e-tron occasion ligt hoger dan die van veel andere elektrische auto's. Verrassend is dat niet, aangezien Audi kwaliteitsauto's levert met een hoog afwerkingsniveau. Bovendien is een tweedehands Audi e-tron per definitie niet ouder dan 2018. Je kan dus alleen een relatief jonge Audi e-tron occasion kopen. Wat dat betreft loopt Audi iets achter op concurrent
Tesla, die al enkele jaren langer langer luxe elektrische auto's maakt. Daar staat tegenover dat de elektrische SUV's van BMW, de
BMW iX en de
BMW iX3 van meer recente makelij zijn. Hetzelfde geldt voor de elektrische SUV's van
Mercedes-Benz.
De hoogste prijs betaal je voor een zo goed als nieuwe tweedehands Audi e-tron in de GT RS uitvoering. Die kost ongeveer vier keer zoveel als een net ingereden Audi Q4 e-tron. De oudste Audi e-tron 2018 is dus niet per definitie de goedkoopste Audi e-tron occasion die je kunt kopen.
Meer Audi e-tron modellen
Bekijk ook
Audi e-tron occasions of meer informatie over de
Audi e-tron op AutoTrack en
Audi e-tron occasions op AutoWereld.