Renault gaat bij de introductie van de tweede generatie van de
Master voor een uitbreiding van het gamma. Het onthult een variant van de grote bestelbus in de stijl van een chassis cabine met de naam Mascott. Die vertoont op het gebied van techniek, design en ergonomie veel gelijkenissen met de Master. Renault prepareert de Mascott daarmee voor een grote verscheidenheid aan taken. Hij vormt onder meer de basis voor bakwagens, trucks met een open laadbak en oprijwagens. Het is daarmee een veelzijdig model: je kunt hem in meerdere lengtematen krijgen en hij kan tot 6,5 ton trekken.
Uitvoeringen en bouwjaren
Als
heavy duty uitvoering van de Master is de achterwiel aangedreven Renault Mascott de overtreffende trap, maar staat hij nog onder de
Midlum. Om het zware werk te klaren is hij uitgerust met een reeks krachtige dieselmotoren, waaronder 2.8 liter en 3.0 liter viercilinders met veel trekkracht. Het vermogen rangeert van 120 tot 160 pk. De Renault Mascott is alleen verkrijgbaar met een handgeschakelde versnellingsbak, die vijf of zes verzetten heeft. Standaard heeft hij vier wielen, maar je kunt hem ook krijgen met zes stuks voor extra grip. Hij is van 1997 tot en met 2010 geproduceerd.
Renault Mascott occasions
De Renault Mascott mag dan sinds 2010 zijn opgegaan in de Master-reeks, je kunt nog een behoorlijke verzameling aan occasions vinden. Er bestaat onderling een gezonde variatie aan uitvoeringen. Het assortiment bestaat uit bakwagens, exemplaren met een open laadbak, sweepers en oprijwagens. Als je op zoek bent naar een bedrijfswagen in dit segment, zal er vast iets voor je bij zitten. Naast de uitvoering van jouw Renault Mascott, draait de keuze vooral om de motorisering en de hoeveelheid laadvermogen die hij moet hebben. Welke het ook wordt, ze beschikken allemaal over de robuuste techniek van de Franse autofabrikant.
Alternatieve occasions
Er is niets mis met het assortiment aan bedrijfswagens van Renault. Daarom kun je er ook een aantal alternatieven vinden voor Mascott occasions. Als je wat meer uit kunt geven, dan kun je voor een derde generatie Master gaan in de ?open transport? uitvoering. Dit is wezenlijk de opvolger van de Renault Mascott. Bovendien kun je dit model krijgen met een volledig elektrische aandrijflijn. Uiteraard is ook de reguliere Master een alternatief. Moet het groter, dan kom je uit bij de Midlum, die het formaat heeft van een vrachtwagen.
Prijzen Renault Mascott occasions
De Renault Mascott occasions kosten tegenwoordig een fractie van de nieuwprijs. Afhankelijk van de uitvoering die je voor ogen hebt, kan de prijs variëren. Daarbij wordt het bedrag bepaald door de leeftijd, aangezien hij over een periode van 13 jaar is geproduceerd. Er zit immers enig verschil in de oudste en nieuwste varianten. De tellerstand, motorisering en de staat van de Renault Mascott spelen eveneens een rol in de prijs van de occasion. Verder zijn prijzen redelijk in lijn met die van rivaliserende modellen als de Mercedes-Benz Sprinter en Volkswagen Crafter.