We kennen allemaal de klassieke
Citroën DS uit de jaren 1950. Als je de Citroën DS5 occasions ziet, zou je niet denken dat deze snoek uit dezelfde serie komt. In 2011 introduceerde Citroën de Citroën DS5 modellen. Met deze auto wilde
Citroën zich richten op de premium middenklasse rijder. De DS5 is in 2018 alweer uit de productie genomen. Citroën DS5 occasions zijn nog wel volop verkrijgbaar op GasPedaal.nl. Het uiterlijk van de tweedehands Citroën DS5 valt meteen op.
Een Citroën DS5 kopen betekent kiezen voor een opvallend ontwerp. De brede grille van Citroën DS5 modellen in combinatie met de stompe neus en de sierstrippen die naar de voorruit zijn doorgetrokken, zijn namelijk gedurfd. Ook de achterkant met de dubbele uitlaten mag er zijn. Verder is aan het interieur veel aandacht besteed. De knoppen en schakelaars boven je hoofd dragen bij aan een heuse cockpit-ervaring. De DS5 is wat groter dan de
Citroën DS4. In de bagageruimte kun je 468 liter kwijt. Klap je de achterbank naar beneden, dan is er ruimte voor 1.288 liter. De achterbak is niet met een handgreep te openen. Deze open je alleen van binnenuit. De achterbank is voor lange mensen minder geschikt, aangezien de hoofdruimte beperkt is. De grote binnenspiegel ontneemt voor een deel het zicht door de voorruit.
Overzicht is in de Citroën DS5 occasions een lastig punt. Bij het achteruitrijden is een achteruitrijcamera geen overbodige luxe, want de hoge zit in combinatie met een relatief kleine achterruit beperkt het zicht.
Een kijkje onder de motorkap bij de tweedehands Citroën DS5
Ga je een Citroën DS5 kopen? Dan heb je de keuze uit verschillende motoren. De basis benzinemotor van de Citroën DS5 occasions is een THP-benzinemotor die aan een zestraps automaat gekoppeld is en een vermogen heeft van 156 pk. De occasions van Citroën DS5 zijn ook verkrijgbaar met een 156 THP motor en een 200 pk THP. Een Citroën DS5 occasions diesel begint bij een HDi 110 Airdream. Semi-elektrisch rijden doe je met de diesel hybride motor. De dieselmotor drijft de voorwielen aan en de elektromotor de achterwielen. Je rijdt hierdoor een stuk zuiniger en door de elektromotor stoot je minder CO2 uit. Het hybridemodel heeft een kleinere bagageruimte van 330 liter, doordat de batterijen onder de laadruimte zijn opgeborgen. De Citroën DS5 occasions rijden wat sportiever dan je van Citroën gewend bent. Het onderstel van Citroën DS5 modellen is harder in vergelijking met andere modellen van dit merk. Toch ligt de nadruk nog steeds op comfort.