Stijl en rijcomfort komen samen in de sportieve Volvo C70, ook ideaal voor een gezinsuitje.
Volvo breekt zo nu en dan met de principes van praktische bruikbaarheid. De C70 is een goed voorbeeld van hoe dat eruit ziet in de handen van de Zweedse fabrikant. De bekende hoekige ontwerpen worden overboord gegooid en vervangen voor soepele, ronde vormen. Eerst als coupé, later ook als cabrio. Met zitplek voor 4 personen blijft de C70 een prima bolide waarmee een gemiddeld gezin een mooie zondagsrit kan maken. Hoewel de Volvo C70 niet het toonbeeld van praktisch gebruiksgemak zal zijn is het een opvallende auto die stijl en comfort weet te combineren.
Gemiddelde prijs
€ 8.600
Meest voorkomende bouwjaar
2005
Gemiddelde kilometerstand
214.724 km
Aangeboden auto’s
De tweede generatie verschijnt in 2005. Vanaf nu geen coupé of cabrio meer, maar een coupé-cabrio. De hardtop kan nu in 30 seconden verdwijnen of verschijnen. Bij deze generatie neemt Volvo het platform van de S40 en V50 als basis. Het design is afkomstig van de ontwerpafdeling van Volvo, maar voor de bouw gaat men de samenwerking aan met Pininfarina. Motorisch blijft het eenvoudig met een 2.4 liter of een 2.5 liter T5. Nu komt ook diesel als optie met 2.0 of 2.4 liter turbodiesels. In 2009 krijgt de C70 een flinke cosmetische upgrade.
Kenmerken van deze Volvo C70
Het is 1998 als de Volvo C70 debuteert in Nederland. De scherpe hoeken die zo typisch zijn voor Volvo zijn verdwenen. De C70 wordt in eerste instantie gelanceerd als coupé met plek voor 4. In 1999 volgt ook een dakarme variant. Motorisch is het lekker overzichtelijk, het begint met een 2.5 liter met turbo, goed voor 193 pk of een T5 met 241 pk. Later komt daar nog een 2.0 liter turbo bij en wordt de 2.5 vervangen door een 2.4 liter met turbo. In 2002 krijgt de C70 een facelift en wordt het design aangescherpt.
Kenmerken van deze Volvo C70
'Stoelen bieden veel comfort, ook op lange ritten'
De Volvo C70 wordt standaard al aardig uitgerust. Daarbij is het basismodel voorzien van een uitstekende aandrijving, wat maakt dat je hieraan geen buil valt als je kiest voor een instapper. Daarbij ben je voor de eerste generatie wel gedwongen te kiezen voor een coupé of cabrio. Die keuzestress ontloop je bij de tweede generatie. Topmodel van de C70 is de T5. In de eerste generatie was die goed voor 241 pk, de generatie erop leverde die maximaal 230 pk.
De liefde voor auto’s borrelde bij Jaap altijd al onder het oppervlak. Sinds een paar jaar komt deze passie volledig tot uiting voor deze nuchtere noorderling. Jaap is actief als copywriter voor Gaspedaal.nl en werkt verder als veelzijdig online ambachtsman voor verschillende opdrachtgevers.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 8 april 2025