De Skoda Karoq plus- en minpunten
- Voordelen
- Flinke bagageruimte die uitbreidbaar is
- Maakt gebruik van beproefde techniek
- Verkrijgbaar met voor en vierwielaandrijving
- Nadelen
- Kleinste motor niet geschikt voor caravans
- Mist praktische eigenschappen van de Yeti
- Alleen als vijfzitter beschikbaar
Prestaties en rijcomfort
- SUV heeft meestal meer last van zijwind
- Kleinste motor niet ideaal om een caravan te trekken
- Comfortabel rijdende auto op het MQB-platform
Exterieur en carrosserievorm
- Typische SUV met hoge zit en goed overzicht
- Design is niet vernieuwend
- Verbeterde aerodynamica bij de facelift
Interieur
- Flinke bagageruimte die uitbreidbaar is
- Veel praktisch gebruiksgemak
- Voldoende ruimte voor 4 volwassenen
Betrouwbaarheid
- Maakt gebruik van beproefde techniek
- Bekend met enkele kleine euvels
- Scoort goed op betrouwbaarheid
Actueel aanbod van de Skoda Karoq op Gaspedaal.nl
Gemiddelde prijs
€ 27.361
Meest voorkomende bouwjaar
2021
Gemiddelde kilometerstand
85.593 km
Aangeboden auto’s
Skoda Karoq generatie 2017+

In 2017 toont de Skoda Karoq zijn gezicht aan de wereld. Een gezicht dat veel lijkt op dat van de Kodiaq. Het is dan ook de kortere uitvoering van de Kodiaq. De Karoq groeit uit tot het populairste model van het Tsjechische merk. Het design is toch typisch Skoda – ingetogen. Het interieur is niet het spannendste op de markt, maar is wel voorzien van handigheden om het praktische gemak te vergroten. In 2022 krijgt de Karoq een facelift, maar die is minimaal. Er is vooral gesleuteld aan de aerodynamica. Maar waarom zou je ook ingrijpend aan een succes sleutelen?
Kenmerken van deze Skoda Karoq
- Verkrijgbaar met vooren vierwielaandrijving
- In 2022 verdwijnen diesels uit het aanbod in Nederland
- Wereldwijd zeer goed scorende Skoda
- Bij de facelift is de aerodynamica verbeterd voor lager verbruik
- Vol met ‘simply clever’ oplossingen
Interessante uitvoeringen van de Skoda Karoq
Voor de liefhebbers van sportieve uitvoeringen is de Karoq Sportline uitgebracht. De Sportline is voorzien van sportieve accenten en een verlaagd onderstel. Stap je liever in een Karoq voor een zacht prijsje, dan kom je uit op de 1.0 TSI of een 1.6 TDI. Dat is voldoende voor de meeste gebruikers, zeker op de Nederlandse wegen. Ga je met de caravan op pad, overweeg dan de 1.5 TSI of de 2.0 TDI, daarmee heb je voldoende trekvermogen om naar Frankrijk te rijden met de sleurhut.

Veelgestelde vragen over de Skoda Karoq
Is de Skoda Karoq beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de Skoda Karoq geleverd?
Is een Skoda Karoq zuinig?
Is een Skoda Karoq betrouwbaar?
In welke carrosserievormen is de Skoda Karoq beschikbaar?
![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/skoda_karoq_faq_b64571f73b.jpeg?width=1200&height=1200)


