MINI Cabrio

De MINI Cabrio biedt een ongeëvenaard go-kart gevoel met de unieke always-open timer voor ultiem rijplezier.

Mini cabrio one

De MINI Cabrio
plus- en minpunten

  • Geniet van unieke kart-achtige rijervaring
  • Volautomatische stoffen kap voor extra comfort
  • Brede motoropties benzine, diesel en elektrisch
  • Achterbank alleen geschikt voor kleinere passagiers
  • Beperkte bagageruimte, met dak dicht 120 liter
  • Mogelijke kleine euvels zoals loszittende massakabel

De MINI Cabrio kennen we sinds de klassieke MINI-reeks. De eerste MINI Cabrio in de kenmerkende retro-stijl – de moderne MINI dus - stamt uit 2004. De MINI Cabrio combineert het genot van open rijden met het go kart-gevoel wat de MINI zo kenmerkt. Natuurlijk kiest het Britse merk met gevoel voor historie voor een stoffen kap, maar dan wel eentje die je volautomatisch opent of laat zakken. Grappig detail is de Always-Open Timer als motivatie om veel open te rijden. Alternatieven voor de MINI Cabrio zijn onder meer de Fiat 500C, Citroën DS3 Cabrio en de Mazda MX-5.

Jens Holierhoek5 minuten leestijd

9 april 2025

Actueel aanbod van de MINI Cabrio op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

18.999

Meest voorkomende bouwjaar

2014

Gemiddelde kilometerstand

107.481 km

Aangeboden auto’s

Vinden (441)
MINI Cabrio Interieur

'Always-Open Timer naast de toerenteller'

Prestaties en rijcomfort

  • Kart-achtige rijbeleving
  • Als benzine, diesel én elektrisch
  • Sportieve John Cooper Works als topversie

Exterieur en carrosserievorm

  • Stoffen kap
  • MINI Cabrio Seaside Edition als bijzonder jubileummodel
  • Compacte buitenmaten

Interieur

  • Tot 215 liter bagageruimte
  • Always-Open Timer naast de toerenteller
  • Ronde centrale klokken en tuimelschakelaars

Betrouwbaarheid

  • Betrouwbaar model
  • Alleen kleine euvels bekend, zoals loszittende massakabel
  • Scoort 82 uit 100 op vlak van betrouwbaarheid (JD Power, 2022)
Afbeelding van logo

MINI Cabrio per generatie

2016+

De MINI Cabrio krijgt er in zijn derde generatie 10 centimeter bij. Doordat de auto ook breder wordt, groeit de koffer aanzienlijk naar maximaal 215 liter. Instapversie is de One, voorzien van een 102 pk sterke 1,2-liter driecilinder benzinemotor. Aan de andere kant van het motorengamma staat wederom de John Cooper Works, ditmaal goed voor 231 pk. De MINI Cabrio blinkt weer uit in zijn handling. Bochten strijk je plat alsof ze er niet zijn. Je komt deze derde generatie ook tegen met een cabrio-dak in iconisch Union Jack-motief. De MINI Cabrio is zoals altijd de betrouwbaarheid zelve.

Kenmerken van deze MINI Cabrio

  • Langer en ruimer dan zijn voorganger
  • 215 liter aan bagageruimte
  • 102 pk sterke 1,2-liter driecilinder benzinemotor als instap versie
  • Betrouwbaar model
  • Dak uitgevoerd in Union Jack-motief
Afbeelding van 2016+

Interessante uitvoeringen
van de MINI Cabrio

mini cabrio

De MINI Cabrio is in zijn drie generaties in heel wat motoriseringen. Instappen kan al in een driecilinder, maar de viercilinders zijn over het algemeen behoorlijk sportief. Topversie is de John Cooper Works. Waar de MINI Cabrio ook als diesel opduikt, is er vanaf 2023 ook een volledig elektrische MINI Cabrio. Deze MINI Cabrio Electric heeft een actieradius van 201 kilometer. Met een oplage van 999 stuks is deze MINI Cabrio op stroom behoorlijk zeldzaam. Ter ere van de 30e verjaardag brengt MINI in 2023 een gelimiteerde MINI Cabrio Seaside Edition uit, voorzien van extra rijke uitrusting.

Veelgestelde vragen over de MINI Cabrio

Is de Mini Cabrio beschikbaar als hybride of elektrische auto?

Met welk type aandrijflijn is de Mini Cabrio geleverd?

Is een Mini Cabrio zuinig?

Is een Mini Cabrio betrouwbaar?

In welke carrosserievormen is de Mini Cabrio beschikbaar?

Mini cabrio one

Bronnen en expertise

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autocar.co.uk
  • autoweek.nl
  • jdpower.com
  • mini.nl
  • parkers.co.uk
  • topgear.com

Dit artikel is gepubliceerd op 9 april 2025

Dit artikel is geschreven door expert

Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.