Kies de MINI Roadster voor een pure tweezitterervaring zonder concessies aan rijplezier.
De MINI Roadster is de open versie van de MINI Coupé. Het grote verschil met de MINI Cabrio is dat de MINI Roadster geen achterbank heeft. De MINI Roadster oogt ook sportiever dan de Cabrio. Zo is bijvoorbeeld de voorruit wat schuiner geplaatst. Ander verschil: de tweezitter is 45 kilo lichter. Al met al is de MINI Roadster een sublieme rijdersauto, want het model koppelt het typische kartgevoel aan compacte buitenmaten en wind door je haren. Extra dynamisch wordt het met de 211 pk sterke John Cooper Works. Alternatief voor de open MINI is de Mazda MX-5.
Gemiddelde prijs
Meest voorkomende bouwjaar
Gemiddelde kilometerstand
De MINI Roadster is een open tweezitter voorzien van klassieke stoffen kap. De achterbank ontbreekt, waardoor er 240 liter beschikbaar is voor de bagage. De MINI Roadster rijdt als een kart. Door de combinatie van zijn compacte buitenmaten (de MINI Roadster is 3,72 meter lang) met het sportieve onderstel ligt een bochtenverslaving snel op de loer. De MINI Roadster schakelt trefzeker en stuurt direct. De stoelen zitten goed, maar zijn voor de extra rijbeleving wel laag geplaatst. Een speciale Sport-knop zet de de besturing en gaspedaalrespons van de MINI Roadster op scherp. Ook het uitlaatgeluid zwelt dan heerlijk aan.
Kenmerken van deze MINI Roadster
'Sportieve lage zit'
De voorwielaangedreven MINI Roadster wordt slechts één generatie gebouwd. Het Britse merk pakt desondanks wel uit met vier verschillende motoriseringen. Het basismodel is de MINI Roadster Cooper. Diens 1,6-liter viercilinder krachtbron levert een vermogen van 122 pk. Een treedje hoger staat de Cooper S. Zijn turbomotor is 184 pk sterk. Topversie is de 211 pk sterke John Cooper Works. De enige diesel in het aanbod is de Cooper S Diesel met 143 pk. De MINI Roadster is er in de uitvoeringen Chili, Pepper en Salt en kom je onder meer tegen met een volledig lederen interieur.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 9 april 2025