Met een sportief onderstel en soepel schakelende automaat is de Lexus CT 200h een genot voor elke rit.

Lexus wilde graag een antwoord hebben op luxe hatchbacks als de Audi A3 en BMW 1 Serie en introduceerde daarom de CT 200h. Het Japanse merk maakte de Lexus CT 200h sportief en rijk uitgerust, maar introduceerde ook een full hybride aandrijflijn die de concurrentie niet kende. In tijden van lage bijtellingen sloeg de CT 200h in als een bom onder zakelijke rijders. Ook als je de auto niet voor je woon-werkkilometers gebruikt is de compacte Lexus een interessant model. De CT 200h is zuinig en zeer betrouwbaar. Verder prettig: je auto beschikt altijd over een soepel schakelende automaat.
Gemiddelde prijs
€ 14.835
Meest voorkomende bouwjaar
2015
Gemiddelde kilometerstand
151.088 km
Aangeboden auto’s

De Lexus CT 200h is een 4,32 meter lange hatchback in het premium segment. Dat de CT 200h luxe is, merk je meteen bij de instap. Er zijn mooie materialen gebruikt en de afwerking is subliem. In de kofferbak past 375 liter. De rijdynamiek steekt in op sportiviteit. Via diverse rijmodi zorg je ervoor dat je de auto wat comfortabeler of wat dynamischer wordt. De besturing is direct, het zwaartepunt laag en de Japanner helt nauwelijks over in de bocht. Als full hybrid heb je altijd een automaat aan boord, terwijl je nooit hoeft te ‘stekkeren’.
Kenmerken van deze Lexus CT 200h
De Lexus CT 200h is er in zijn tienjarige loopbaan met maar één aandrijflijn: een 1,8-liter benzinemotor die samenwerkt met een elektromotor. De twee geven de stekkerloze hybride een systeemvermogen van 136 pk. Wel verandert de CT 200h twee keer van jas. In 2013 en 2017 is er een facelift. Vooral de laatste metamorfose is interessant, omdat de Lexus dan een kloeke 'spindle grille' aangemeten krijgt. Bijzondere uitvoeringen door de jaren heen zijn de Business Style, FE Edition en 25th Edition. Die laatste is alleen in Nederland geleverd ter ere van een kwart eeuw Lexus in ons land.

![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/lexus_ct_200h_faq_4f230c4397.jpeg?width=1200&height=1200)
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 16 oktober 2025