De Daihatsu Sirion voor- en nadelen
- Voordelen
- Zeer betrouwbare technologie
- Ruim zittend interieur ondanks compacte buitenmaten
- Stille motoren verhogen rijcomfort aanzienlijk
- Nadelen
- Uitsluitend als vijfdeurs verkrijgbaar
- Enigszins hoekige carrosserievormgeving
- Beperkt trekgewicht van 950 kg
Prestaties en rijcomfort
- Stille motoren
- 1.5 Sport is behoorlijk pittig
- Zelfs te vinden met vierwielaandrijving
Exterieur en carrosserievorm
- Hoekige carrosserie
- Alleen als vijfdeurs
- Compacte buitenmaten, dus goed manoeuvreerbaar in de stad
Interieur
- Hoogwaardige afwerking interieur
- Met stoelen neergeklapt ontstaat er een vlakke laadvloer
- Sportstoelen en zwarte wijzerplaten in Sirion Sport
Betrouwbaarheid
- Zeer betrouwbaar volgens Wegenwacht
- Geen vaker voorkomende euvels bekend
- Techniek is sterk aan Toyota gerelateerd
Actueel aanbod van de Daihatsu Sirion op Gaspedaal.nl
Gemiddelde prijs
€ 2.416
Meest voorkomende bouwjaar
2008
Gemiddelde kilometerstand
171.886 km
Aangeboden auto’s
Daihatsu Sirion generatie 2005-2012

De tweede generatie Daihatsu Sirion heeft ten opzichte van zijn voorganger meer MPV-trekken. Zo is de wielbasis vergroot en is de hoofd- en beenruimte dik in orde voor een auto van amper 3,60 meter lang. Drie motoriseringen zijn er, allen benzinemotoren: een 1,0, 1,3 en 1,5, waarbij de eerste een driecilinder is en de overige krachtbronnen viercilinders. De Sirion 2 ligt stabiel op de weg en kent een op comfort afgesteld onderstel. De Daihatsu Sirion is bovendien zeer betrouwbaar, de techniek laat je bij tijdig onderhoud als het goed is nooit in de steek.
Kenmerken van deze Daihatsu Sirion
- Stabiele wegligging
- Relatief ruim interieur
- Zeer betrouwbaar
- Vlakke laadvloer is makkelijk te creëren
- Ook met vierwielaandrijving
Daihatsu Sirion generatie 1998-2005

De eerste generatie Daihatsu Sirion lijkt met zijn lengte van 3,67 meter vooral een compacte auto voor de stad te zijn. Toch is de verrassend ruime Sirion heel volwassen. Zeker als je kiest voor de stille 1,3-liter viercilinder benzinemotor, 102 pk sterk, kom je niets aan pit tekort. De instapversie, de 1,0, levert 55 pk. Het interieur is opgeruimd en (na de facelift) voorzien van grote knoppen en behoorlijk hoogwaardige materialen. Je denkt regelmatig in een groter en duurder model te zitten. Aardig is dat de Sirion tot 950 kg aan de trekhaak mag.
Kenmerken van deze Daihatsu Sirion
- Stille en krachtige 1,3-liter viercilinder benzinemotor
- Hoogwaardig afgewerkt interieur
- Tot 950 kg aan trekgewicht
- Verrassend ruim van binnen
- 225 liter aan bagageruimte

'Hoogwaardige afwerking interieur'
Interessante uitvoeringen van de Daihatsu Sirion
De Daihatsu Sirion 2 is er ook als Sport-uitvoering. Er is dan een 103 pk sterke 1,5-liter viercilinder benzinemotor aan boord die de auto flink wat pit geeft. In 10,5 tellen snel je namelijk van nul naar honderd. Hoewel het onderstel niet is aangepast, geeft Daihatsu de Sport wel uiterlijk vertoon mee. Reken op een dakspoiler, prominentere bumpers, side skirts en lichtmetalen 14-inch wielen. In het interieur zit je in sportstoelen en de wijzerplaten zijn zwart van kleur en rood verlicht. Je komt de Sirion 2 trouwens ook tegen met vierwielaandrijving, al is die uitvoering een zeldzaamheid.

Veelgestelde vragen over de Daihatsu Sirion
Is de Daihatsu Sirion beschikbaar als hybride of elektrische auto?
Met welk type aandrijflijn is de Daihatsu Sirion geleverd?
Is een Daihatsu Sirion zuinig?
Is een Daihatsu Sirion betrouwbaar?
In welke carrosserievormen is de Daihatsu Sirion beschikbaar?
![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/daihatsu_sirion_faq_1fd8762efc.jpeg?width=1200&height=1200)

