Dankzij de hoge, hoekige opbouw en verschuifbare achterbank biedt de Cuore praktisch MPV-comfort in stadsautoformaat.

De Daihatsu Cuore is niet minder dan een ruimtewonder. De hatchback is namelijk nog geen 3,5 meter lang en toch zit je bestuurder of passagier riant. Dat heeft alles te maken met de slimme vormgeving: hoog en hoekig. Tel daarbij een verschuifbare achterbank op en je hebt haast een MPV voor de stad te pakken. De Cuore toont zich ondertussen zeer zuinig. Met een paar liter benzine kom je honderd kilometer ver. De zevende generatie is behoorlijk pittig en stuurt best sportief. Alternatieven voor de Daihatsu Cuore zijn onder meer de Toyota Aygo, Fiat Panda en Kia Picanto.
Gemiddelde prijs
€ 1.960
Meest voorkomende bouwjaar
2007
Gemiddelde kilometerstand
160.030 km
Aangeboden auto’s

De zevende en in ons land laatste generatie van de Daihatsu Cuore heeft een 69 pk sterke motor die liefst negentien procent sterker is dan de krachtbron van zijn voorganger. De Cuore heeft daarmee flink wat pit. In combinatie met de scherpe besturing, biedt de Daihatsu veel rijplezier. De instap van de Cuore is prettig, mede dankzij de grote portieren die ver openzwaaien. De been- en hoofdruimte binnenin is als vanouds riant. In de meest luxe uitvoering is de achterbank verschuifbaar, waardoor er óf veel plek voor de achterpassagiers, óf voor de bagage.
Kenmerken van deze Daihatsu Cuore

De zesde generatie Daihatsu Cuore pakt uit met verrassend veel binnenruimte voor een auto van slechts 3,41 meter. Zo neemt de beenruimte achterin met vijf centimeter toe ten opzichte van zijn voorganger en is de Cuore binnenin zelfs acht centimeter breder. De 1,0-liter driecilinder benzinemotor levert 56 pk en is de stad voldoende pittig. De kleine draaicirkel zorgt ervoor dat je Cuore makkelijk door de smalste straatjes manoeuvreert. Het onderstel legt de nadruk op comfort. Van verkeersdrempels heb je weinig last. De Daihatsu Cuore is zeer zuinig en ook nog eens behoorlijk veilig.
Kenmerken van deze Daihatsu Cuore

In de eerste generatie Daihatsu Cuore is er meteen als drie- en vijfdeurs, bijzonder voor een compacte stadsauto. Gezien zijn gewicht van slechts 585 kilo volstaat een 600 cc benzinemotor. De tweede generatie is hoekiger en ruimer, waarbij ook de motor een stuk groter is. De topsnelheid loopt op van 110 naar 135 km/u. De derde generatie kiest voor een aerodynamischer design, waarna de highlight binnen de vierde generatie vooral de viercilinder motor is. De vijfde generatie is voorzien van een 56 pk sterke 1,0 driecilinder en kom je ook tegen met drietrapsautomaat.
Kenmerken van deze Daihatsu Cuore

'Airco in veel uitvoeringen aanwezig'
De Daihatsu Cuore is er vanaf het begin als drie- en vijfdeurs en dat is een bijzonderheid voor de compacte auto die hij is. Stadsauto’s zijn immers - zeker als de bouwjaren wat verder in het verleden liggen - doorgaans driedeurs. De meest volwassen Cuore is die van de zevende generatie. Die is voorzien van een behoorlijk pittige motor en flink wat binnenruimte. De meest volwaardige uitvoering is de ‘Complete’. Zoals de naam doet vermoeden ontbreekt het je aan niets. Erg praktisch is de verschuifbare achterbank. Verder is er airco aan boord.

![Afbeelding van [object Object]](/cms/images/daihatsu_cuore_faq_26c0e0743d.jpeg?width=1200&height=1200)
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 20 oktober 2025
Andere populaire Daihatsu modellen