De Chevrolet Spark rijdt opvallend volwassen en biedt comfortabele ritten voor zowel korte als lange afstanden.
De Chevrolet Spark is de opvolger van de Chevrolet Matiz. De Spark is echter 15 centimeter langer en 10 centimeter breder dan zijn voorganger. Doordat de Spark ook lekker hoog is, is er flink wat plek aan boord voor de passagiers. Het gebruiksgemak is ondertussen groot. Met een draaicirkel van slechts vijf meter, kun je haast straatje keren op een postzegel. De Spark rijdt opvallend volwassen voor de stadsauto die hij is. Langere ritten maak je probleemloos, ook omdat de ruim bemeten stoelen prima steun geven. Alternatieven voor de Chevrolet Spark zijn onder meer de Opel Karl en Honda Jazz.
Gemiddelde prijs
€ 2.742
Meest voorkomende bouwjaar
2011
Gemiddelde kilometerstand
185.272 km
Aangeboden auto’s
De Chevrolet Spark is met een lengte van 3,64 meter een stadsauto in vol ornaat. Toch pas je er met vier volwassenen best riant in, met dank aan het slimme ontwerp. Het dak is namelijk behoorlijk hoog. In de kofferbak past 170 liter. De Spark rijdt prima. De viercilinder motoren zijn behoorlijk levendig en het onderstel weet goed raad met slecht asfalt. In bochten blijft de hatchback goed op koers. Op de snelweg is de Chevrolet opvallend stil. De Spark is een vijfdeurs auto, maar lijkt een driedeurs. De deurgrepen van de achterste portieren zijn immers slim verstopt.
Kenmerken van deze Chevrolet Spark
'Prettig zittende voorstoelen'
De Chevrolet Spark gaat één generatie mee. Hoewel de komst van een elektrische variant werd aangekondigd, zie je die niet in het occasionaanbod terug. Wel kun je kiezen uit twee viercilinder benzineversies: een 1,0-liter met 68 pk en een 1,2-liter met een vermogen van 82 pk. Er is ook een bi-fuel versie die zowel benzine als lpg lust. De meest luxe uitvoering is de LTZ. Die versie heeft onder meer lederen bekleding en een airco aan boord. Wie goed zoekt komt de Spark Streetwise tegen. Die sportieve uitvoering is voorzien van striping op de motorkap en 14-inch wielen.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 20 oktober 2025
Andere populaire Chevrolet modellen