23 occasions gevonden

Mail alert instellen
Sorteer op:

Nissan Skyline occasions

De Nissan Skyline bestaat al bijzonder lang. Het allereerste model werd namelijk al in de jaren zestig van de vorige eeuw op de markt gebracht door het Japanse merk. De auto werd inclusief het populaire GT-R vlaggenschip gepresenteerd. Door de jaren heen zijn er veel verschillende varianten van de Nissan Skyline op de markt gebracht. We kennen onder meer de GT-R, de GT-R S-spec, de GT-R V-Spec, de GT-R V-Spec II, de GT-R V-Spec N1, de GT-R M-spec, GT-R V-Spec II Nür en de GT-R M-Spec Nür. Uiteindelijk werden er ook nog twee varianten door het bedrijf Nismo vervaardigd. Dit zijn de uitvoeringen GT-R R-tune en de GT-R Z-tune.

De buitengewone prestaties van de Nissan Skyline

De tweedehands Nissan Skyline is een bijzonder sportieve auto en daar zijn de prestaties ook zeker naar. Wanneer we kijken naar de nieuwere versies, dan zien we resultaten die als wereldrecords zijn vastgelegd. Zo werd er door een Nissan Skyline een toptijd neergezet op het gebied van acceleratie. Deze uitvoering reed van 0 naar 300 kilometer per uur in een tijd van slechts 7,5 seconden. Daarnaast is er een topsnelheid vastgelegd van 387 kilometer per uur door een Nissan Skyline. In de jaren ’95, ’96 en ’97 werden records vastgelegd voor ‘Engine of the Year’, ofwel motor van het jaar. Het ging hierbij om de motor van de Skyline die speciaal werd ontwikkeld voor de rallysport. Hiermee werd er maar liefst vijftig keer op rij her JGTC Kampioenschap gewonnen.

Een lange productietijd

De tweedehands Nissan Skyline is te verkrijgen uit tal van bouwjaren. De allereerste verscheen in de jaren zestig. Dit was de CCR21 GT-2000. In 1999 kwam de laatste uit de fabriek rollen. Dit was de GT-R BNR34 V-Spec II. Je kunt dus op zoek gaan naar een tweedehands Nissan Skyline uit alle tussenliggende jaren. Het zal niet makkelijk zijn om een goede keuze te hebben, want in principe is de Nissan Skyline amper verschenen in Europa. De auto werd vooral uitgegeven in thuisland Japan, en daarnaast in Australie en Engeland. Er zijn dan ook geen modellen gemaakt die het stuur aan de, in Nederland gebruikelijke, linkerkant hebben zitten. Het feit dat er geen modellen zijn gemaakt met het stuur aan de linkerzijde heeft alles te maken met de motorconstructie, die zeer uniek is, en daarnaast met het aandrijvingssysteem ATTESA E-TS PRO.

De afwijkende modellen

Nismo bouwde nog twee andere modellen van de Nissan Skyline. De eerste hiervan werd gemaakt in 2003, en daarmee dus pas na het staken van de productie van de oorspronkelijke Nissan Skyline.

Let op! Dit is de testomgeving van GasPedaal.nl. Je instellingen kunnen verloren gaan.