Maserati MC20

Met zijn vleugeldeuren en glazen klapdak in de Cielo is de Maserati MC20 een visueel spektakel.

Maserati MC20 Cielo
Jens Holierhoek3 minuten leestijd20 oktober 2025

De Maserati Corse 2020, ofwel de Maserati MC20, is een tweezits sportauto zoals alleen een Italiaans merk die kan maken. Het ontwerp straalt immers zowel elegantie als kracht uit, terwijl vleugeldeuren en een glazen klapdak (in de Cielo) voor finishing touch zorgen. Hoewel de MC20 is heel sportief is, heeft het merk met de drietand zeker ook voor comfort aan boord. De Maserati MC20 is dus zeker niet spijkerhard. Alternatieven voor de Maserati MC20 zijn onder meer de McLaren Artura, Audi R8 en Lamborghini Huracán.

De Maserati MC20 voor- en nadelen

  • Voordelen
  • Relatief comfortabel geveerd voor sportauto
  • Uitzonderlijke bouwkwaliteit zonder kraakjes
  • Lichtgewicht met minder dan 1.500 kg
  • Nadelen
  • Achterwielaandrijving vereist rijvaardigheid
  • Slechts tweezitter, minimale passagiersruimte
  • Hoog brandstofverbruik bij maximale prestaties

Prestaties en rijcomfort

  • 3,0-liter V6 met 630 pk
  • Achterwielaandrijving
  • Relatief comfortabel geveerd

Exterieur en carrosserievorm

  • Als coupé of open Cielo
  • Cielo heeft een glazen klapdak
  • Extra bijzonder als PrimaSerie Launch Edition of ‘Notte’

Interieur

  • Tweezitter
  • Digitaal instrumentarium
  • Comfortstoelen voor extra weelde

Betrouwbaarheid

  • Uitstekende bouwkwaliteit: kraakjes en piepjes ontbreken
  • Terugroepactie om remlicht in 2021
  • Techniek komt deels uit de Formule 1

Actueel aanbod van de Maserati MC20 op Gaspedaal.nl

Gemiddelde prijs

€ 243.250

Meest voorkomende bouwjaar

2023

Gemiddelde kilometerstand

4.560 km

Aangeboden auto’s

Vinden(3)

Afbeelding van logo

Maserati MC20 generatie 2020+

Afbeelding van Maserati MC20 generatie 2020+

De achterwielaangedreven Maserati MC20 is in looks en prestaties een echte supersportauto te noemen. Zo is de 3,0-liter Nettuno zescilinder middenmotor met twee turbo’s goed voor een vermogen van 630 pk. Toch is de opvallende Italiaan geen Spartaans model. De relatief mild afgestelde vering en demping maken de MC20 ook een fijne Gran Turismo. Met een gewicht net onder de 1.500 kg is de MC20 heerlijk lichtvoetig. De instap is relatief eenvoudig voor een lage sportauto als deze, dankzij de vleugeldeuren en brede entree. De bouwkwaliteit van de Maserati MC20 is voorbeeldig. Piepjes en kraakjes zijn niet waarneembaar.

Kenmerken van deze Maserati MC20

  • Achterwielaangedreven
  • 3,0-liter zescilinder met F1-techniek
  • Onderstel biedt ruimte voor comfort
  • Vleugeldeuren geven relatief makkelijke instap
  • Prima bouwkwaliteit

Interessante uitvoeringen van de Maserati MC20

De Maserati MC20 is er als coupé en als Spyder: de Cielo. Die Cielo is voorzien van een glazen dak dat in één beweging achterin verdwijnt. De open MC20 is met 1.540 kg slechts 65 kg zwaarder dan de Coupé. Bijzondere uitvoering van de Cielo is de PrimaSerie Launch Edition. Dat introductiemodel is herkenbaar aan gouden details en zwarte wielen. Een ander gelimiteerde uitvoering is de Maserati MC20 Notte. Een Nero Essenza-lak, donkere 20-inch lichtmetalen wielen en witgouden accenten kenmerken deze stijlvolle versie. En vind je het standaard mechanische slipdifferentieel niets, dan kun je opteren voor een elektronische variant.

Maserati MC20 Cielo

Veelgestelde vragen over de Maserati MC20

Afbeelding van [object Object]
Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door expert

Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.

Bronvermelding

Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:

  • autocar.co.uk
  • autoweek.nl
  • jdpower.com
  • maserati.com
  • parkers.co.uk
  • topgear.com

Dit artikel is gepubliceerd op 20 oktober 2025