De MG Marvel R, een volledig elektrische middenklasse SUV, biedt 402 km actieradius en luxe comfort.
MG was ooit een Brits automerk, maar sinds dat de merknaam is overgekocht door het machtige SAIC-concern is MG volbloed Chinees. Een van hun belangrijkste modellen is de MG Marvel R: een volledig elektrische SUV in de middenklasse. De MG Marvel R koppelt een bruikbaar rijbereik aan een eigentijdse vormgeving en luxe interieur. MG is bovendien overtuigd van de bouwkwaliteit van haar Marvel R en biedt daarom zeven jaar of 150.000 kilometer fabrieksgarantie. Alternatieven voor de MG Marvel R zijn onder meer de Hyundai Kona Electric en Kia e-Niro, maar ook de de Volkswagen ID4 en Skoda Enyaq.
Gemiddelde prijs
€ 27.632
Meest voorkomende bouwjaar
2022
Gemiddelde kilometerstand
51.215 km
Aangeboden auto’s
De 4,67 meter lange MG Marvel R herbergt flink wat binnenruimte in zijn luxe interieur. Op de achterbank passen drie volwassen passagiers moeiteloos. De 357 liter bagageruimte achterin telt op bij nog eens 150 liter in de ‘frunk’. Blikvanger in dat interieur is het 19,4-inch centrale digitale scherm. De rijdynamiek van de Marvel R legt de nadruk op comfort. Hoewel de MG standaard achterwielaangedreven is, is de topversie voorzien van vierwielaandrijving. Voor prima laadprestaties beschikt de Marvel R over een warmtepomp. Aan de snellader snoep je in 40 minuten 80 procent van het rijbereik van 402 kilometer bij.
Kenmerken van deze MG Marvel R
'19,4-inch groot digitaal scherm als blikvanger'
De MG Marvel R is er in drie smaken: als Comfort, Luxury en Performance. Alle drie zijn ze voorzien van een 70-kWh accu, maar de Comfort en Luxury hebben twee elektromotoren aan boord en de Performance drie. Waar de Performance beschikt over 288 pk aan vermogen, doen de overige uitvoeringen het met 179 pk. De tweemotorige versies hebben een actieradius van 402 kilometer, de driemotorige Performance iets minder: 370 kilometer. Ten opzichte van de basisversie Comfort is de Luxury rijker uitgerust. De Luxury biedt onder meer een 360-gradencamera, halflederen interieur, stoelverwarming en een uitgebreid infotainmentsysteem. De Comfort mist die features.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 20 oktober 2025