De MG 5 is een van de eerste elektrische stationwagons met een indrukwekkende actieradius van 400 km.
Elektrische auto’s heb je tegenwoordig in alle soorten en maten. Toch is de stationwagon op stroom nog een zeldzaamheid. De MG 5 sprong in 2023 als een van de eersten in dat gat. Zoals je mag verwachten is de MG 5 een ruime auto met flink wat plek voor bagage. Ander pluspunt: de rijke standaarduitrusting. Met de actieradius van 400 kilometer zit het rijbereik ook goed. Aan de snellaadpaal is de accu in een half uur voor 80 procent gevuld. Alternatieven voor de MG 5 zijn de elektrische Peugeot 308 SW en Opel Astra Sports Tourer Electric.
Gemiddelde prijs
€ 25.437
Meest voorkomende bouwjaar
2023
Gemiddelde kilometerstand
16.215 km
Aangeboden auto’s
De MG 5 is een 4,60 meter lange volledige elektrische stationwagon. Zoals je van deze carrosserievorm mag verwachten is veel ruimte aan boord. Achterin is er plek voor 578 liter, maar klap je de achterbank neer, dan heb je 1.456 liter voor je spullen ter beschikking. De uitrusting van de MG 5 biedt veel luxe en comfort. Bijna elke veiligheidssysteem is aanwezig en kunstleder en een 360-gradencamera zijn standaard op de ‘Luxury’. De MG 5 veert comfortabel en stuurt licht. De actieradius loopt op tot 400 kilometer. Ook mag er een aanhanger van maximaal 500 kg aan de trekhaak.
Kenmerken van deze MG 5
'Modern interieur'
De MG 5 is er in twee varianten: als ‘Standard Range’ en als ‘Long Range’. De eerste heeft een actieradius van 320 kilometer, de tweede van ongeveer 400 kilometer. De Long Range heeft overigens 156 pk aan vermogen, terwijl de Standard Range 177 pk biedt. MG biedt de MG 5 in twee uitrustingsniveaus aan: 'Comfort' en 'Luxury'. Op het gebied van veiligheid zijn beide uitrustingsniveaus zeer compleet. De Luxury onderscheidt zich met een automatische klimaatregeling, 360 graden camera en kunstlederen bekleding. Overigens beschikt de MG 5 over Vehicle-2-Load-technologie waarmee je onderweg bijvoorbeeld de elektrische fiets oplaadt.
Na zijn opleidingen in de communicatie- en mediahoek, ‘debuteert’ Jens in 2007 als autoredacteur. Via verschillende lokale automedia maakt hij al snel de overstap naar de custom publishing, als schrijver voor tal van grote automerken. Als hoofdredacteur voert hij ook een aantal titels aan. Voor Gaspedaal.nl schrijft Jens een variëteit aan auto-artikelen.
Bij het samenstellen van deze pagina zijn de volgende bronnen geraadpleegd:
Dit artikel is gepubliceerd op 20 oktober 2025