NL aanbod

EU aanbod

BMW X 5 Occasions

979 occasions gevonden

Het segment van luxe SUV?s wordt op zijn kop gezet wanneer BMW in 2000 met de X5 op de proppen komt. Tot dat moment is een SUV vooral een ruim en praktisch voertuig met hooguit een reeks luxe voorzieningen. De BMW X5 brengt daar verandering in: het wordt door het Duitse automerk dan ook geen SUV, maar SAV genoemd, naar Sports Activity Vehicle. De X5 heeft alle gemakken van een SUV, maar de wegligging van een echte BMW. Het rijgedrag is scherp, precies en zeker in de krachtiger BMW X5 modellen nog behoorlijk sportief. Over de jaren zijn deze eigenschappen alleen maar aangesterkt.

Lees meer over BMW X5 onderaan de pagina

Wij vergelijken:

40+ autosites

Wij vergelijken:

10.000+ autobedrijven

Wij vergelijken:

290.000+ auto’s

Wij vergelijken:

40+ autosites

Wij vergelijken:

10.000+ autobedrijven

Wij vergelijken:

290.000+ auto’s

Wij vergelijken:

40+ autosites

Wij vergelijken:

10.000+ autobedrijven

Kijk ook eens naar 2.197 importauto's:

Niet gevonden wat je zoekt?

Wij sturen je een notificatie!

De BMW X5 brengt een heuse revolutie teweeg

De BMW X5 is uitgegroeid tot een van de absolute succesnummers van het automerk uit München, en in navolging van de grote vijfdeurs SUV (of SAV) zijn allerlei nieuwe modellen geboren. De X5 is een maatje groter dan de BMW X3, welke in 2003 werd onthuld. Sindsdien zijn er ?coupé? varianten met een aflopende daklijn uitgebracht op basis van deze modellen, welke door het leven gaan als de X4 en X6. De BMW X5 biedt standaard plaats aan vijf personen maar is ook verkrijgbaar als zevenzitter. De verfijnde SUV staat bekend om zijn krachtige zes- en achtcilinder motoren, maar is in latere jaren geleverd met zuinige viercilinder motoren. Bovendien zijn er plug-in hybride alternatieven die vanwege lage uitstoot belastingtechnisch erg interessant kunnen zijn.

Een BMW X5 occasion kopen: dit zijn de mogelijkheden

De BMW X5 is een ideale occasion wanneer je op zoek bent naar een ruime SUV die zich op een behendige manier door de bochten kan bewegen. Niet te vergeten de snelheid in een rechte lijn, want ondanks het gewicht van twee ton kun je lekker doortrappen met een BMW X5, vooral wanneer je een zes- of achtcilinder besluit te kopen. Met een BMW X5-M zit je helemaal gebakken: dit zijn de meest sportief afgestelde modellen met de dikst beschikbare motoren. In het extreemste geval heb je 625 pk tot je beschikking met de X5 M Competition. De krachtigste diesel (M50d) perst er 400 pk uit, maar nog belangrijker 760 Nm koppel. Met een sterke dieselmotor is de BMW X5 dan ook een uitmuntende auto om een caravan mee te trekken. De diesels worden aangeduid met een ?d? in de naam; BMW X5 modellen met een benzinemotor hebben een ?i?.

Sinds zijn introductie in 2000 is de BMW X5 driemaal volledig vernieuwd en heeft deze meerdere facelifts ondergaan om bij de tijd te blijven. De tweede, derde en vierde generatie debuteerden respectievelijk in 2006, 2013 en 2018 en vertonen de grootste uiterlijke en innerlijke veranderingen. De techniek is door de jaren flink doorontwikkeld: dit is vooral te merken aan de uitstoot van de motoren. Waar BMW X5 occasions stuk voor stuk zware benzine- en dieselmotoren hebben, zijn de krachtbronnen vanaf 2013 al een stuk milieuvriendelijker. Is ?groen? rijden belangrijk voor je, dan past de plug-in hybride BMW X5 het beste bij je. Deze zijn er al sinds 2013 en worden aangeduid door een ?e?. Is de X5 niet groot genoeg, dan kun je sinds 2018 ook voor de gaan.

Prijs van een tweedehands BMW X5, maak het zo bont als je wilt

Als tweedehands auto is de BMW X5 relatief waardevast, aangezien zelfs geleefde exemplaren van de eerste generatie nog rond de 5.000 euro kosten. Afhankelijk van het bouwjaar, de motorisering, de staat en het uitrustingsniveau kan de prijs nog behoorlijk stijgen. Winkel je het bij andere uiteinde, dan moet je rekening houden met BMW X5 occasions die meer dan 200.000 euro kunnen kosten. Het aanbod aan tweedehands BMW X5 modellen is erg divers, maar relatief eerlijk verdeeld: of je nu een benzine, diesel of hybride exemplaar wilt, er is ongeveer evenveel keuze.

Dat geldt niet voor wat betreft de keuze op het gebied van de transmissie. Alleen de eerste generatie BMW X5 is destijds geleverd met een handgeschakelde versnellingsbak, vanaf 2006 heeft ieder model standaard een automaat. Tot 2013 was vierwielaandrijving de norm, daarna kwamen er ook zogeheten sDrive modellen met achterwielaandrijving. Deze optie werd alleen aangeboden in combinatie met compacte, zuinige viercilinder dieselmotoren. Alternatieven voor de BMW X5 zijn, bijvoorbeeld, de Audi Q7 en Mercedes-Benz GLE-klasse.