Sportief plezier
Traditiegetrouw bedient CUPRA de sportievere klant binnen het Volkswagen concern, een eigenschap die met name in ‘looks’ terug te vinden zal zijn, want vooralsnog lijkt er geen sprake van een extra snelle variant van het MEB-Short platform. Wat ons betreft mag CUPRA qua uiterlijk van de Raval flink wat overnemen van de CUPRA Urbanrebel conceptcar, een mooie, compact gelijnde sportcoupé die als voorproefje al enige tijd geleden aan de pers werd voorgesteld.
CUPRA Raval in het B-segment
De volledig elektrische Raval is een typische vertegenwoordiger van het B-segment, net als overigens de ooit de SEAT Ibiza dat was. Je kunt de Raval dus zien als geestelijk opvolger van deze auto en dat maakt hem meteen een potentiële verkooptopper. Net als de Volkswagen ID.2 is de Raval bedoeld als elektrisch instapmodel, waardoor elektrisch rijden wat meer binnen het bereik van de beurs van de ‘normale man’ komt.
Voorwielaandrijving voor de CUPRA Raval
Op technisch gebied is nog niets bekend, behalve het gedeelde platform dus. Als we kijken naar de Volkswagen ID.2, rekenen we ook voor de Raval op voorwielaandrijving in combinatie met een maximaal 226 pk sterke elektromotor en zo’n 450 WLTP-kilometers bereik.
Meer elektrische CUPRA’s
De CUPRA Raval kan bij zijn introductie gelijk aanschuiven bij een aardig rijtje sportieve, elektrische Spanjaarden. Meer weten over deze auto’s? Ontdek onze elektrische CUPRA occasions.







