Peugeot 607 occasions

De Peugeot 607 was vanaf 2000 Peugeots bijdrage aan de hogere middenklasse. De vierdeurs sedan volgde dat jaar de 605 op. De grootste Peugeot kreeg benzinemotoren van 2,0- tot 3,0-liter, met vermogens van 138 tot 210 pk. Bij de dieselmotoren bestond het aanbod uit een 2,0- of 2,2-literversie (110- en 136 pk). Behalve de modellen met de basis benzinemotor en de basisdiesel konden alle krachtbronnen worden gekoppeld aan een automatische transmissie. In 2005 werd de Peugeot 607 gefacelift, waarbij vooral op technisch gebied veel verbeteringen werden doorgevoerd. Er werd bijvoorbeeld een nieuwe V6 turbodiesel leverbaar, de 2.7 HDi, met 204 pk. Ook het interieur werd aangepast en de standaarduitrusting werd verrijkt.
De 607 verdween in 2011 om plaats te maken voor de kleinere 508.

Tweedehands Peugeot 607

De 607 was een ruime, comfortabele sedan met een rijke standaarduitrusting en prima motoren, tegen in vergelijking met de (vooral Duitse) concurrentie scherpe prijzen. Tegelijkertijd nekte de mindere bouw- en afwerkingskwaliteit, het minder gesofisticeerde weggedrag en de vaak weerbarstig genoemde automatische transmissie de auto ten opzichte van zijn rivalen - nog afgezien van het feit dat een auto in deze klasse qua imago nu eenmaal moeilijk kan opboksen tegen de gevestigde Germaanse orde. Voordeel: de occasionprijzen zijn scherp en dat brengt een luxe limousine binnen bereik. Inclusief de hogere gebruikskosten en de vraag of het de moeite waard is een auto te kopen die moeilijk weer te verkopen is. Kijk ook eens naar concurrenten van de Peugeot 607: Mercedes-Benz E-klasse, BMW 5-serie, Audi A6, Skoda Superb en Citroën C6.